2025 Hyundai Ioniq 9: Acesta este
Primul SUV electric cu trei rânduri de la Hyundai a sosit.
Kia EV9 a avut succes ca unul dintre primele SUV-uri electrice cu trei rânduri din America. Acum primește propria versiune cu noul Ioniq 9. Folosind aceeași platformă electrică E-GMP ca și omologul său Kia, noul Ioniq 9 promite mult spațiu, facilități luxoase și o autonomie mare—peste 300 de mile pe fiecare echipare.
Propulsând Ioniq 9 este un pachet de baterii de 110,3 kilowați-oră (net). Modelul de bază Long Range are un singur motor electric care propulsează roțile din spate, în timp ce Hyundai oferă o variantă Long Range cu două motoare și un model Performance cu două motoare.
Modelul Long Range cu un singur motor produce 215 cai putere și 258 lb-ft de cuplu. Versiunea Long Range cu două motoare produce 310 cp și 445 lb-ft, în timp ce modelul Performance are un impresionant 430 cp și 515 lb-ft. Cel mai rapid Ioniq 9 ajunge la 60 de mile pe oră în 4,9 secunde și are o viteză maximă de 124 de mile pe oră. Hyundai afirmă că fiecare versiune a Ioniq 9 va avea o autonomie de peste 300 de mile. Modelul de bază cu motor singur este estimat să obțină 335 de mile per încărcare. Conectat la un încărcător rapid DC capabil de 350 de kilowați, va reîncărca Ioniq de la 10% la 80% în doar 24 de minute. Ioniq 9 are chiar o capacitate maximă de remorcare de 5.000 de lire sterline.
Model | Capacitate Baterie | Putere | Cuplu | Autonomie (est.) |
---|---|---|---|---|
Ioniq 9 Long Range Single Motor | 110.3-Kilowatt-Hour | 215 HP | 258 LB-FT | 335 Miles |
Ioniq 9 Long Range Dual Motor | 110.3-Kilowatt-Hour | 310 HP | 445 LB-FT | |
Ioniq 9 Dual Motor Performance | 110.3-Kilowatt-Hour | 430 HP | 515 LB-FT |
Cu suficient spațiu pentru șase sau șapte persoane în interior, pasagerii din al doilea rând vor putea experimenta noile Scaune de Relaxare Hyundai, care au o funcție de Masaj cu Atingere Dinamică. Rândurile întâi și al doilea se pliază complet, iar al doilea rând se roteste astfel încât să poți sta față în față cu pasagerii din al treilea rând (dar doar atunci când vehiculul este oprit).
Materialele interioare variază de la piele obținută din surse sustenabile până la țesături din poliester reciclat și chiar lână. Șoferul și pasagerul din față au acces la două ecrane de 12,0 inci—un ecran tactil central și un grup de instrumente digitale secundar. Iar un sistem audio cu opt difuzoare este standard, în timp ce un sistem Bose cu 14 difuzoare este disponibil ca opțiune.
Cu un ampatament de 123,2 inci și o lungime totală de 199,2 inci, Ioniq 9 oferă un interior foarte spațios. Are 74,8 inci de spațiu pentru cap și 80,7 inci de spațiu pentru picioare cu rândurile al doilea și al treilea combinate. Configurația bateriei înseamnă, de asemenea, că Ioniq 9 are un podea complet plată până la al treilea rând.
Spațiul de încărcare din spate are 21,8 metri cubi de capacitate. Dacă pliezi al treilea rând, acest număr crește la 46,7 metri cubi. Ioniq 9 are, de asemenea, un frunk—sau portbagaj frontal—care poate transporta 3,1 metri cubi de marfă pe modelul cu tracțiune pe roțile din spate sau 1,8 metri cubi pe modelele cu tracțiune integrală.
Designul exterior combină elemente futuriste precum farurile și luminile din spate cu eficiența aerodinamică, având un coeficient de rezistență de doar 0,259 Cd. Comparativ, Tesla Model X are un coeficient de rezistență de 0,24 Cd.
În conformitate cu tema ecologică, Ioniq 9 folosește un nou compus de vopsea fabricat din deșeuri de anvelope reciclate. Cumpărătorii pot alege din 16 culori diferite, cu câteva nuanțe noi create special pentru Ioniq 9: Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl și Cosmic Blue Pearl.
Nu există informații despre prețuri deocamdată, dar se estimează că Hyundai Ioniq 9 va începe în jurul valorii de 50,000 de dolari și va ajunge până la aproximativ 80,000 de dolari. EV-ul cu trei rânduri va fi pus în vânzare la începutul anului viitor.