Audi Nu Va Readuce Mașinile Distractive

Distracția este considerată o prioritate scăzută deoarece profitul din SUV-uri este mai atractiv.

my image

Pe site-ul oficial al Audi, găsiți nu mai puțin de 12 SUV-uri, de la modelul mic Q2 până la cel mare Q8. Audi oferă ceva pentru fiecare gust, având în gamă modele pe benzină, motorină, hibride plug-in și electrice. Totuși, lipsesc modelele dedicate distracției, cum ar fi TT și R8, care sunt acum doar o amintire.

Marca de lux nu are planuri să revină la aceste modele prea curând. De ce? Segmentul mașinilor sport este în continuă scădere, în timp ce SUV-urile continuă să atragă atenția consumatorilor. Peter Strudwieke, planificator de produse Audi Australia, afirmă că „Audi analizează în permanență tendințele globale și, evident, SUV-urile au fost în creștere în ultimii ani. Acestea continuă să crească.”

my image

El adaugă că anumite modele Q Sportback au o parte din ADN-ul mașinilor sport, dar realitatea este că aceste SUV-uri sunt, în mare parte, modificări stilistice ale crossover-urilor existente. Nu putem considera SUV-urile elegante ca înlocuitori pentru TT sau R8. Alte modele lipsesc din gamă, precum A5, care nu va mai avea versiuni cu două uși, ceea ce înseamnă că Audi nu va mai produce coupe-uri sau decapotabile.

Între timp, activitatea continuă la sediul din Ingolstadt. Noul Q5 Sportback va debuta ca o variantă mai scumpă și mai puțin practică față de BMW X3. Totuși, unele SUV-uri se confruntă cu o soartă incertă. Modelul Q2 va fi eliminat după o singură generație, iar Audi intenționează să vândă fabrica din Bruxelles din cauza vânzărilor slabe ale modelului Q8 E-Tron și al versiunii Sportback.

În China, Audi a colaborat cu SAIC pentru a lansa un brand numit AUDI, cu trei modele care vor fi introduse treptat începând din 2025. Este de așteptat ca cel puțin unul dintre ele să fie un SUV, deși conceptul AUDI E arată ca un SUV supradimensionat.

my image

Conceptul Audi TT Offroad din 2014

Dacă Audi va decide să readucă "Tourist Trophy", nu ar fi surprinzător să fie vorba despre un alt crossover. Există un precedent în acest sens, deoarece conceptul TT Offroad, introdus acum un deceniu, a imaginat un SUV care nu a fost niciodată produs. În același an, a existat și conceptul TT Sportback, care a fost un sedan elegant cu patru uși, dar care nu s-a materializat.

Cererea mare pentru SUV-uri nu este singurul motiv pentru care mașinile distractive au fost lăsate deoparte. Jeff Mannering, directorul Audi Australia, subliniază că compania trebuie să fie prudentă cu cheltuielile pentru produse noi, având în vedere provocările economice din 2024. El menționează și conflictele din Orientul Mijlociu și Ucraina ca factori care influențează deciziile.

Audi se confruntă cu dificultăți, având în vedere că vânzările au scăzut cu 10,9% până în septembrie, iar profiturile au scăzut cu 91% în trimestrul trei. De asemenea, Volkswagen Group urmărește planuri semnificative de reducere a costurilor, ceea ce face lansarea unei mașini sport cu volum mic să pară o decizie riscantă.

Comentează acest articol.

Întoarce-te la pagina principală