Audi spune că marca AUDI va atrage cumpărători diferiți
AUDI este, aparent, pentru cei care nu ar cumpăra un Audi.
Săptămâna trecută, Audi a confuzat aproape pe toată lumea când a lansat o sub-marcă. În timp ce noi producători de automobile sunt frecvent introduși pe piața extrem de competitivă din China, acest lansare a fost diferită și confuză din două motive. Audi și partenerul său local SAIC au decis pur și simplu să-și numească compania comună și să folosească un logo surprinzător de simplificat care nu includea cele prețuite Patru Inimi.
În schimb, celebra emblemă a fost înlocuită cu patru litere mari, „indicând atât conexiunea cu, cât și diferențierea față de marca soră.” Dar de ce a decis Audi să aplice această strategie dezorientantă? O explicație oficială vine de la Ralf Brandstätter, Președinte și CEO al Volkswagen Group China și Președinte al Consiliului din China. Într-o postare, comentatorii l-au întrebat pe bună dreptate de ce AUDI E concept nu are celebrele patru inimi:
"Desigur, vor exista în continuare vehicule cu cele patru inimi în China. Noua marcă cu lettering-ul AUDI are un design mai progresiv, dar este 100% ADN Audi. Va viza alte grupuri de clienți noi din China pe care nu le-am acoperit anterior cu cele patru inimi. O adăugare bună la portofoliul nostru din China. Avem un plan îndrăzneț. Nu vă faceți griji."
Răspunzând la un comentariu diferit, Brandstätter a spus:
"Piața chineză este foarte diferită de restul lumii. Cerințele clienților sunt diferite. Și de aceea, o gamă suplimentară cu logo-ul AUDI și un design progresiv are sens. Acest lucru ne permite să atragem noi grupuri de clienți pentru marcă într-o piață în rapidă expansiune."
AUDI își propune aparent să vizeze “clienți premium chinezi tineri și familiarizați cu tehnologia,” separați de clientela Audi. Marca de lux și SAIC au decis să nu revină la un nume istoric al companiei, deși au fost disponibile câteva opțiuni: Auto Union, DKW, Horch, NSU și Wanderer. Horch a revenit acum câțiva ani cu o versiune lungă și elegantă A8 exclusivă pentru China. Cu toate acestea, clienții tineri pe care AUDI și SAIC îi vizează sunt puțin probabil să fie atrași de aceste nume vechi.
Începerea de la zero cu un nume și un logo complet diferite ar fi avut un impact mai mic în China, unde vei găsi mai multe companii auto decât în orice altă țară din lume. Menținerea conexiunii cu noua sub-marcă ar trebui să ajute vehiculele electrice să iasă în evidență mai mult decât mașinile obișnuite vândute de producătorii auto chinezi.
Dincolo de numele diferit, dar totuși același al companiei, modelele AUDI vor arăta semnificativ diferit față de cele vândute de marca de lux tradițională. Brandstätter promovează “un design mai progresiv” păstrând “100 la sută ADN Audi.” Lăsând la o parte termenii de marketing, conceptul E este diferit de orice alt Audi electric disponibil astăzi. Este etichetat ca un Sportback, dar diferit de liftback-urile și SUV-urile disponibile la nivel global care folosesc această terminologie. Adoptă o siluetă mai asemănătoare cu un break și are un interior bogat în ecrane cu controale convenționale minime.
SENSUL COMUN ne spune că Audi va canibaliza vânzările AUDI și invers, dar Brandstätter este încrezător că cele două pot coexista în pace. Stile diferite pentru oameni diferiți, cred. Bazat pe Platforma Avansată Digitalizată co-dezvoltată cu SAIC, trei modele de producție vor fi introduse în China începând cu mijlocul anului 2025. Nu există planuri de a vinde aceste EV-uri în altă parte, așa că confuzia Audi/AUDI va fi limitată la a doua cea mai populată țară din lume.