Construirea unei mașini perfecte este o sarcină dificilă, dar acest Lexus LC500 de cupru se apropie cu siguranță.
=============================================================================
Am vizitat Tunelul Copacilor din Michigan și am descoperit că nu eram doar într-un tur al culorilor. Eram parte din el.
Primăvara timpurie în Tokyo este magică. Atunci, florile de cireș japoneze îmbracă orașul în valuri delicate de alb și roz. Aceste flori înfloresc de obicei la începutul lunii aprilie și dispar în câteva săptămâni. Frumusețea efemeră a acestor petale căzătoare atrage oameni din întreaga lume.
Sakura are o semnificație culturală specială pentru Japonia. Este floarea națională neoficială a țării, simbolizând viața și moartea în natura efemeră a existenței. Pentru mulți, sezonul sakura reprezintă o experiență profund emoțională și transcendentă. Viața este scurtă și frumoasă, așa că trebuie să o sărbătorim înainte ca petalele să cadă.
Este o lecție pe mintea mea în timp ce mă aventurez spre nord într-un Lexus LC 500 Cabriolet. Nu sunt în Tokyo și nu este primăvară; este sfârșitul lunii octombrie în nordul Michiganului, la aproximativ șase luni și 6.200 de mile distanță de primele flori de sakura. Acesta este un LC 500 Bespoke Build, având un interior din piele albă și albastră pe un exterior uimitor Copper Crest.
Este mașina perfectă pentru un tur al culorilor de toamnă american la una dintre cele mai frumoase destinații de toamnă. Permite-mi să prezint Copper Crest LC 500 în mediul său ideal: Tunelul Copacilor din Michigan.
La o lungime de puțin peste 27 de mile, M-119 urmează în mare parte țărmul Lacului Michigan, îndreptându-se spre nord din Harbor Springs. Tunelul Copacilor acoperă o mare parte din el; odată ce treci de Stutsmanville Road, drumul împădurit devine cu adevărat copac, și rămâne așa până când autostrada se termină în Cross Village. Raza de soare care reușește să pătrundă prin acoperișul de toamnă aprinde scena într-un foc de tabără de galbene, portocalii și roșii. Este frumos, umilitor și, ca și sakura, evenimentul durează doar câteva săptămâni.
Așa că, când am ajuns în sfârșit în Harbor Springs în LC, mi-am dat seama că nu mă bucuram doar de un tur al culorilor. Cu acel exterior strălucitor Copper Crest, eram parte din el. Există foarte puține decapotabile încă în producție, iar LC 500 găsește un echilibru între eleganță și agresivitate. Grila corporate în formă de spindelă a Lexus funcționează cu adevărat aici, oferind LC-ului o ambianță futuristă, chiar dacă designul este vechi de câțiva ani. Un proprietar de Jeep Wrangler a fost șocat să afle că a debutat în 2016.
Cu siguranță nu a fost singura persoană pe care am întâlnit-o în această după-amiază. Michiganul de Nord în toamnă atrage oamenii să se bucure de peisajele și mirosurile sezonului. M-am oprit pe marginea M-119, iar camerele telefonului s-au îndreptat spre mine. Acest loc era dureros de frumos, încadrat de frunzișul galben strălucitor spre est și Lacul Michigan spre vest. Păsările cântau, iar oamenii făceau poze cu LC.
Acest moment. În această mașină. Viața este într-adevăr scurtă. Am adus la viață motorul V-8 de 5,0 litri cu 471 de cai putere și am părăsit stația de odihnă pentru un tur kaleidoscopic al Tunelului.
Cabrioletele noi sunt rare, dar mașinile sport cu V-8 aspirat natural sunt aproape pe cale de dispariție. Doar trei mai rămân: Chevrolet Corvette, Ford Mustang și acesta. Se aude un murmur la pornirea rece cu un amestec delicios de bas și treble. Odată ce se încălzește, V-8-ul de la Lexus are un sunet foarte satisfăcător.
Înaintând încet prin tunel în modul Sport+, ironiile nu-mi scapă. La patru ore nord de Motor City, trăiesc o experiență americană într-o mașină japoneză. Acoperișul este deschis datorită vremii rare de sfârșit de sezon. Schimb vitezele cu paletele în transmisia automată cu 10 trepte, menținând treptele puțin mai mult timp și apoi coborând câteva trepte în colțuri pentru a pierde câteva pocnituri din evacuare. Suspensia LC-ului menține confortul călătoriei atunci când este nevoie, și fermitate atunci când vrei.
Însă, între vremea perfectă și culorile de vârf ale toamnei, toată lumea dintr-un raion de trei state a coborât asupra Tunelului.
Din păcate, M-119 nu este bine adaptat pentru un astfel de trafic. Este una dintre cele mai scurte autostrăzi din Michigan și cea mai îngustă. Nu există o linie centrală deoarece nu este suficient de lată pentru a acomoda benzi normale. Din această cauză, există foarte puțin spațiu pentru vehiculele opuse să treacă. Conducerea unui vehicul mai mare crește factorul de stres. Un Lexus LC 500 are exact 7.1 picioare lățime, iar un Ford F-150 are 7.9 picioare cu oglinzi standard instalate. Între timp, M-119 are 18 picioare lățime.
Când un F-150 a forțat practic pe toată lumea să iasă de pe drum, am găsit o alee, mi-am schimbat lenjeria intimă și m-am întors să caut o rută mai liniștită. Nu voiam ca turul meu să se termine din cauza unui șofer neglijent.
Așa că am luat-o repede înapoi pe Stutsmanville Road și am făcut stânga în timp ce toată lumea mergea drept înainte. Autostrada era liberă, copacii străluceau și V-8-ul implora să fie turat. Când m-am oprit la mai puțin de o milă de intersecție, drumul s-a desfășurat într-o priveliște superbă. Acea cotitură a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o toată ziua.
Nu am idee cât timp va mai rămâne LC 500. Până în septembrie, s-au vândut doar 1.294, iar Lexus vinde de obicei mai puțin de 2.000 pe an. Un nou ecran tactil a fost adăugat pentru 2024, oferind mașinii o actualizare interioară mult necesară. Copper Crest a fost adăugat la paletă, o decizie pentru care sunt recunoscător. Această tură de culoare ar fi fost specială în orice LC 500. Conducând acesta, m-am simțit ca o frunză de 471 CP pe vânt, și a întors priviri constant.
Acum, în noiembrie, frunzele au căzut. Tunelul de Copaci este acum un tunel de ramuri. M-119 este o panglică tăcută de asfalt. Va rămâne înnorat până când Lacul Michigan va îngheța, iar zăpada va ascunde tot ce a făcut această tură de culoare specială. Totul, cu excepția LC 500, care rămâne radiant în Copper Crest, dăinuind ca ultima decapotabilă de lux V-8 GT aspirată natural din lume. Mă îndoiesc că ar arăta mai bine în aprilie viitor la Tokyo.