Chevrolet Corvette Zora: Tot ce știm

Zora este reală și ar trebui să fie o hypercar autentică când va sosi.

Chiar înainte ca a opta generație Corvette să debuteze, existau zvonuri despre un nou model numit după Zora Arkus-Duntov—tatăl Corvette-ului. Faimosul inginer de la Chevrolet a imaginat o mașină sport puternică, cu motorul amplasat central, cu decenii înainte ca C8 să apară. Mașinile-concept din anii 1980 și 1990 au oferit indicii despre viitor, dar, din păcate, Zora nu a trăit să vadă un 'Vette de producție cu motorul în spatele șoferului. El a murit în 1996.

Zvonurile despre Corvette Zora au crescut doar după debutul Stingray din 2020. Am auzit lucruri despre prototipuri cu cadre răsucite, geamuri crăpate și sisteme electrice incapabile să facă față încărcăturii. Totul indica spre ceva cu putere incredibilă, dar acele povești ar putea fi despre ZR1. A fost cel mai puternic Corvette din ultimele două generații, iar această versiune recentă oferă 1.064 de cai putere. Este cel mai puternic Chevy de până acum—dar nu va păstra acest titlu mult timp.

Chevrolet nu a confirmat oficial încă, dar există dovezi că un alt model deasupra ZR1 este pe cale să apară. Iată tot ce știm până acum despre Corvette Zora.

Ce va arăta Corvette Zora?

La o primă vedere, probabil că nu vei observa nicio diferență între el și modelele anterioare. Prototipurile camuflate pe care le-am văzut au fețe frontale și spate similare, aripi mari și același sistem de evacuare cu patru țevi. Asta nu înseamnă că modelul de producție nu va avea unele detalii de design specifice Zora, dar astfel de diferențe vor fi, probabil, limitate la mici elemente de finisare.

Renderizarea noastră încearcă să prezică diferențele nuanțate între Z06 și ZR1, dar, în cele din urmă, arată tot ca un Corvette cu o aripă mare. Nu că ar fi neapărat un lucru rău.

Va fi un hibrid? Într-un cuvânt, da. Zvonurile au indicat de mult timp că Zora are motorul ZR1 asociat cu sistemul hibrid al E-Ray. Vorbind cu fostul inginer-șef al Corvette, Tadge Juechter, la debutul ZR1, el a confirmat aproape acest lucru spunând că compania "încă lucrează la lucruri în viitor" pentru C8. Având în vedere că ZR1 are deja 1.064 hp din motorul său V-8 twin-turbo de 5,5 litri, mai rămâne puțin de făcut în afară de a introduce motorul electric montat pe față al E-Ray.

În plus, am observat câteva caracteristici ciudate. Țevile sunt modelate în moduri care să acomodeze un motor electric, deși unul nu este prezent. Tunelul central al ZR1 are, de asemenea, loc pentru bateria E-Ray. E-Ray folosește un motor pe benzină diferit, așa că designerii ZR1 ar fi putut schimba acest lucru pentru o ambalare mai bună. Nu au făcut-o, ceea ce sugerează puternic că asistența electrică a fost planul de la bun început.

Și apoi ajungem la prototipuri. Mașinile cu trenuri de rulare hibride sau electrice care fac ture pe Nurburgring trebuie să aibă autocolante galbene. Privind cu atenție la față, observăm aceleași radiatoare distinctive folosite de E-Ray. Este un indiciu clar pentru trenul de rulare hibrid cu tracțiune integrală al Zora.

Cât de multă putere va avea Corvette Zora?

Pornind strict de la statisticile actuale pentru ZR1, obținem 1,224 hp combinate. Aceasta este 1,064 de la motor cu 160 hp provenind de la motorul electric, dar nimic nu oprește inginerii de la Chevrolet să adauge mai mult. Zvonurile sugerează că ZR1 va avea în jur de 850 hp, cu Zora depășind 1,000, așa că există un precedent pentru Chevy de a veni cu cifre mai mari decât se așteptau. Are V-8 mai mult de oferit? Poate motorul electric să extragă mai multă energie din baterie? În orice caz, așteptați-vă la un minim de 1,224 hp.

Cât de repede va merge? Cu greutatea suplimentară a unei transmisii hibride cu tracțiune integrală, Zora s-ar putea să nu depășească ZR1. Având în vedere că președintele GM, Mark Reuss, a atins recent 233 de mile pe oră într-un ZR1, doar câteva mașini de producție din lume pot să-l învingă. Ceea ce se spune, ne așteptăm ca Zora cu tracțiune integrală să fie cea mai rapidă în accelerare dintre toate Corvettele, depășind ZR1 de pe linie. Un timp de 0-60 mph în intervalul de două secunde joase este foarte probabil.

Cât va costa?

Chevrolet Corvette Zora va fi extrem de scump, dar ar putea fi considerat o afacere, în funcție de punctul tău de vedere. Va fi mai scump decât ZR1, care se așteaptă să înceapă undeva în intervalul de 150.000 până la 180.000 de dolari. Ar putea fi cu mult mai scump dacă Chevy decide să facă din Zora un model de producție limitată. Dar, va avea performanțe legitime de hypercar, de obicei rezervate mașinilor de milioane de dolari. Am fi șocați dacă Zora ar depăși 500.000 de dolari, făcându-l o ofertă de hypercar a secolului.

Când Debutează?

Până acum, Chevrolet a urmat un tipar de debut de aproximativ doi ani între trim-uri. Dacă acest lucru se dovedește adevărat, așteptați-vă să vedeți Zora dezvăluit la sfârșitul anului 2025 sau începutul anului 2026.

Mai Mult Despre Corvette Obține cele mai bune știri, recenzii și articole livrate direct în căsuța ta de e-mail, zilnic.

Întoarce-te la pagina principală