Citroen C3 Aircross Obține Zero Stele la Testul de Coliziune
C3 Aircross dispune de doar două airbag-uri standard în Brazilia.
Latin NCAP
Recent, Suzuki a demonstrat că un vehicul accesibil nu trebuie să sacrifice siguranța. Sedanul său de 8.000 de dolari a obținut cinci stele în testul de coliziune Global NCAP, demonstrând că un model economic poate fi sigur. În contrast, Citroën C3 Aircross, cu un preț de aproximativ 20.000 de dolari, a obținut o evaluare dezamăgitoare de zero stele în testul organizat de Latin NCAP.
Care sunt motivele acestui rezultat? În primul rând, vehiculul are doar două airbag-uri standard în Brazilia, ceea ce este inacceptabil pentru un model nou din 2024. Deși producătorii auto trebuie să mențină costurile scăzute pentru a vinde mai multe vehicule, C3 Aircross din India vine echipat cu șase airbag-uri standard. Această evaluare îngrijorătoare nu este surprinzătoare, având în vedere că modelul C3 anterior a obținut și el zero stele în testul Latin NCAP.
Lipsa airbag-urilor standard nu este singura problemă semnalată de Latin NCAP. Testul de impact frontal a evidențiat o protecție slabă a toracelui, iar testul de whiplash a arătat o „protecție slabă” pentru gâtul unui adult. Impactul lateral a demonstrat o „intruzie relevantă” în cabină. Chiar și cu airbag-uri laterale, C3 Aircross ar înregistra tot zero stele din cauza protecției insuficiente pentru ocupanții adulți și absenței airbag-urilor cortină. Rezultatul ar fi similar și pentru copii în cazul unui impact lateral.
Latin NCAP a evaluat Citroën C3 Aircross astfel:
Categorie | Punctaj |
---|---|
Ocupația Adulților | 33% |
Ocupația Copiilor | 11% |
Pietoni și Utilizatori Vulnerabili | 50% |
Sisteme de Asistență la Siguranță | 35% |
Testul de impact lateral nu a fost efectuat din cauza lipsei protecției pentru capul lateral. Alejandro Furas, Secretar General al Latin NCAP, a comentat:
“Stellantis dezamăgește din nou cu un model cu zero stele. Inginerii de la Citroën și Stellantis știu cum să ofere mașini mai sigure, dar deciziile corporative par să meargă într-o direcție diferită. În timp ce alți concurenți îmbunătățesc siguranța, Citroën continuă să ofere standarde scăzute.”
Stephan Brodziak, Președintele Latin NCAP, a adăugat:
“Este alarmant că Stellantis continuă să ofere modele cu niveluri de siguranță atât de scăzute. Cerem Grupului să reconsidere politica de siguranță și să urmeze exemplul concurenților care oferă modele cu siguranță mai bună.”
Latin NCAP
Contactați de colegii noștri, Citroën a răspuns:
“Stellantis își reafirmă angajamentul față de siguranța vehiculelor și că modelele sale respectă reglementările actuale. Siguranța unei mașini este un sistem complex gândit din faza de dezvoltare, depășind oferta individuală de elemente de siguranță.”