Disney+ a pierdut 700.000 de abonați la finalul anului 2024
Dar cel puțin serviciul este profitabil acum, ceea ce a devenit prioritar față de creștere.
De Thomas Maxwell Publicat pe 5 februarie 2025
Netflix a continuat să crească și să-și mențină avantajul ca fiind câștigătorul clar în streaming. A adăugat un număr record de 19 milioane de abonați pentru a încheia 2024, cu un total de abonați depășind 300 de milioane. De asemenea, a găsit succes cu introducerea unui nivel suportat de reclame și intrarea în conținutul live, două inițiative care erau de neimaginat în trecut. Netflix devine din ce în ce mai bogat, în timp ce restul industriei de streaming arată ca niște așa-zisi.
Problemele cu Disney+
Problema pentru Disney și alți furnizori de streaming este că cataloagele lor rămân mult mai mici decât cele ale Netflix și au o fluctuație mai mare. Consumatorii se vor abona la un serviciu, vor viziona un nou sezon din emisiunea lor preferată și apoi vor anula. Netflix nu are aceeași problemă de fluctuație deoarece are un backlog imens de conținut și continuă să cheltuie 17-18 miliarde de dolari pe an pe conținut nou.
Nu ajută nici faptul că Disney+ este mai orientat spre copii și adolescenți, limitându-i atracția; de câte ori vor să revadă oamenii cu adevărat The Simpsons? Disney se așteaptă să cheltuie 24 de miliarde de dolari în 2025 pe conținut nou, dar 40% din aceasta se îndreaptă spre drepturile sportive; cheltuielile pentru noi emisiuni TV și filme ar putea, de fapt, să scadă.
Succesul Disney în alte domenii
Din fericire pentru Disney, rămâne regele programării pentru copii și a reușit să lanseze câteva filme de succes în 2024, după câțiva ani de flopuri succesive precum “Lightyear” și “Strange World.” Parcurile sale de distracții profitabile creează de asemenea un efect de roată—copiii care vizionează conținut Disney vor să viziteze parcurile, unde biletele sunt destul de scumpe în zilele noastre.
Cu alte cuvinte, are sens să privim Disney+ mai holistic ca un serviciu care întărește popularitatea altor linii de afaceri ale Disney.
Cel puțin pentru părinți, Disney+ va rămâne probabil pe extrasul de cont lunar. Celălalt serviciu al Disney, ESPN+, ar putea eventual să fie un punct luminos pe măsură ce mai multe sporturi se mută pe streaming.