Nu folosi apă de la robinet pentru a răci motorul tău. Iată de ce

Acest motor Nissan KA24DE de la un 240SX nu a cedat din cauza abuzurilor, ci din neglijență.

Acesta este un motor Nissan care a fost distrus din cauza supraîncălzirii și neglijenței.

Acest motor a fost parte dintr-un Nissan 240SX din 1995. Este vorba despre un KA24DE, versiunea cu dublă axă cu came a motorului de 2.4 litri, utilizat în numeroase vehicule de-a lungul timpului. A oferit performanțe excelente pe parcursul a 230.000 de mile, dar neglijența a dus la sfârșitul său prematur.

Aceasta este concluzia la care s-a ajuns în urma recentului demontaj efectuat pe canalul I Do Cars de pe YouTube. Proiectul a necesitat câteva zile și mult efort, conform gazdei Eric. Motorul provenea de la un 240SX distrus, iar modul în care mașina a fost avariată rămâne neclar. Dovezile sugerează că motorul avea deja probleme înainte de accident. Indiferent de cauză, motorul este complet distrus.

Cauzele distrugerii sunt evidente. Din prima etapă, se observă semne de infiltrare a apei în zone necorespunzătoare. Depuneri de o substanță portocalie și minerale sunt vizibile pe bujiile motorului. La demontare, murdăria și depunerile de rugină sunt evidente pe furtunurile de răcire. Odată ce capul motorului este îndepărtat, devine clar că apă de la robinet a circulat prin sistemul de răcire, nu ca soluție temporară, ci ca o utilizare de lungă durată.

Această apă a provocat reacții chimice cu materialele motorului, generând nămolul ruginit care a blocat canalele de răcire. Aceasta a dus la probleme de supraîncălzire și, în cele din urmă, la defecțiuni. Prezența apei în cilindri? Este rezultatul lăsării motorului afară, expus la intemperii. Nămolul din baia de ulei confirmă, de asemenea, că motorul a suferit o defecțiune a garniturii de capac, ceea ce a dus la amestecarea apei cu uleiul.

Dacă s-ar fi utilizat un antigel adecvat, aceste probleme ar fi putut fi evitate. De asemenea, dacă motorul ar fi fost reparat după defecțiunea garniturii, ar fi fost recuperabil. În schimb, chiar și lobii de came sunt afectați de rugină. Arborele cotit este ruginit, capacul este deteriorat, iar pistonii au fost îndepărtați cu forța.

Adăugarea apei în radiator poate fi o soluție temporară în caz de urgență, dar nu trebuie lăsată acolo pe termen lung. Antigelul are un rol esențial în protejarea motorului de condiții extreme, nu doar pentru a preveni înghețul sau fierberea.

Mai multe motoare distruse:

Rămâi la curent cu cele mai recente știri, recenzii și articole direct în căsuța ta de email, zilnic. Imagini cu vehicule de stoc licențiate de la EVOX images

Întoarce-te la pagina principală