Experiența celor mai bune curse de stradă din Japonia (într-o sală de jocuri din apropiere)

Wangan Midnight și Initial D sunt două lucrări esențiale ale culturii auto japoneze. Să ne jucăm jocurile pe care le-au inspirat.

my image wideopenthrottle (Davey Love)

Pentru Luna Japoniei, am călătorit departe pentru a explora originile culturii automobilelor japoneze. În acest articol, voi experimenta istoria curselor de stradă din Japonia mergând până la arcade.

Aceasta este povestea a două dintre cele mai influente lucrări de ficțiune din istoria automotive—Wangan Midnight și cum au adus cursele subterane în centrul atenției, atât în Japonia, cât și în SUA.

Originile Mid Night

Vom începe cu Wangan Midnight, care își are rădăcinile în economia de bulă din Japonia de la începutul anilor 1980. Producătorii auto japonezi construiau vehicule rapide și luxoase, capabile să concureze cu cele mai bune din Europa. Odată cu o scenă internă înfloritoare a automobilelor sport, a apărut și o comunitate de tuneri dedicați maximizării performanței. Pista de testare Yatabe, un oval de 3.4 mile lungime în Tsukuba, era locul unde se câștigau drepturile de laudă. Performanța era măsurată în viteze maxime; până în 1982, mașinile se apropiau sau depășeau 300 km/h (186 mph).

my image

Cursele nu au rămas mult timp restrânse la pistă. În anii '80, șoferii s-au îndreptat către autostrăzile din Tokyo pentru curse clandestine. Detaliile exacte sunt greu de obținut, dar cea mai utilizată rută era cunoscută sub numele de Bayshore Route B, având secțiuni lungi de autostradă dreaptă.

Cea mai infamă grupare care efectua curse pe Wangan era cunoscută sub numele de Midnight Club. Detaliile sunt vagi, dar mașinile celebre pot fi extrase din publicațiile din acea eră. Pe măsură ce anii '80 au trecut în anii '90, mașinile din Mid Night Club au atins aproape 200 mph pe drumurile publice. Două dintre cele mai celebre mașini erau un Porsche 911 Turbo și un Nissan 280ZX cu 600+ HP, capabil de peste 200 mph.

În 1990, o nouă serie de benzi desenate, Wangan Midnight, a fost publicată, având ca personaje principale un Porsche 911 cunoscut sub numele de Black Bird și un Nissan Fairlady Z.

În 2001, compania japoneză Namco a lansat un joc bazat pe manga, care permitea jucătorilor să piloteze mașini japoneze tunate pe o replică a Wangan-ului la viteze maxime.

Racing Down The Wangan

my image

my image my image

Photo by: Victoria Scott / Motor1

Versiunea pe care o joc astăzi este Wangan Midnight Maximum Tune 5 (DX Plus), o instalație recentă a seriei. Această iterație a debutat în 2021 în America de Nord. Are grafica mai avansată, mult mai multe mașini și o listă de piste variate, dar conceptul a rămas același: accelerează, cucerește Wanganul și ai grijă de trafic.

Cele mai multe dintre piste includ porțiuni lungi, dar drumurile nu sunt netede—există îmbinări de asfalt și trafic intens. Wangan racing este un joc de precizie la 300 km/h, iar configurația reflectă acest lucru. Volanul necesită doar inputuri subtile. A te descurca pe ieșirile de pe autostradă necesită puțin timp de obișnuire.

Jumătate din distracția din Wangan Midnight provine din personalizarea mașinii tale. Poți achiziționa un card de joc care stochează vehiculul tău și progresul tău. Curse cu mașini de bază mai lente pot fi plictisitoare, dar îmbunătățirea mașinii tale este locul unde acest joc strălucește.

Cardurile de joc funcționează pe orice mașină Maximum Tune 5, astfel încât poți juca la orice arcade care are un cabinet. În Japonia, cu densitatea sa mai mare de arcade, acest lucru este extrem de atrăgător.

Pe măsură ce apogeul Mid Night Club s-a estompat prin anii '90, un alt tip de curse a început să înflorească în Japonia. În loc de curse de viteză, a fost mai puțin mistic și mai accesibil—dar a devenit și mai legendar.

Nașterea Driftului

În aceeași eră, tinerii învățau să alunece pe pasurile sinuoase. Mașinile erau mai puțin glamuroase—Nissan Silvia și Toyota Corolla dominau scena. Din scena touge au apărut șoferi profesioniști, cel mai faimos fiind Keichii Tsuchiya, cunoscut pentru stilul său extravagant.

În 1995, în seria manga Weekly Young Magazine, a apărut un nou comic care se concentra pe scena curselor montane din Japonia, având un personaj principal care conduce un hatchback AE86 Corolla. Tsuchiya a fost consultant tehnic pentru această serie, care a abordat rivalitățile intense și provocările personale.

my image

my image

my image

Photo by: Victoria Scott / Motor1

Dificultatea crește, iar limita abilităților este ridicată. Pentru a obține un drift bun, trebuie să ajustezi accelerația și să frânezi la momentul potrivit. Direcția este în mare parte moartă la centru, ceea ce face ajustările liniei dificile. În timp ce Wangan Midnight subliniază intrările subtile, Initial D se simte mai mult ca un joc de ritm, cu mișcări rapide.

Verdictul

Wangan Midnight este preferatul meu datorită realismului său. Initial D se simte mai mult ca un joc de petrecere, ideal pentru a introduce prietenii în lumea curselor.

Popularitatea ambelor serii reflectă acest lucru, dar Wangan Midnight rămâne mai de nișă în SUA. La un show auto japonez, vei întâlni multe referințe la Initial D, de la coloana sonoră Eurobeat la stilul artistic.

Indiferent de cabinetul la care te așezi, recomand să aduci multe monede. Probabil te vei prinde repede.

Întoarce-te la pagina principală