FCA Retrage Hornet și Tonale din cauza pedalei de frână care ar putea 'cede'

Dacă se întâmplă, notificarea de retragere sfătuiește șoferii să folosească frâna de urgență electronică pentru a încetini.

Vedere frontală a unui Dodge Hornet 2024.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a anunțat o rechemare surprinzătoare care vizează Dodge Hornet din 2024 și Alfa Romeo Tonale din 2024-2025. Problema constă în faptul că pedala de frână a acestor vehicule ar putea „cede” fără avertisment, afectând 21.069 de unități. Din fericire, nu au fost raportate accidente grave cauzate de această problemă, deși au existat incidente în care au fost semnalate defecțiuni.

În documentele de rechemare trimise către Administrația Națională pentru Securitatea Traficului pe Autostrăzi, nu se oferă detalii specifice, menționând doar că pedala ar putea ceda. Soluția este simplă: dealerii vor instala un șurub și o piuliță în ansamblul de frână pentru a întări pedala. Remedierea durează doar 30 de minute și este gratuită pentru proprietarii de vehicule.

2024 Alfa Romeo Tonale Front 3/4

În cazul în care pedala cedează în timpul condusului, rechemarea recomandă șoferilor de Hornet și Tonale să utilizeze frâna de parcare electronică, care rămâne funcțională și în mișcare. De asemenea, sistemul de asistență automată pentru frânarea de urgență va continua să opereze, indiferent de starea pedalei. Este recomandat să se controleze vehiculul înainte de a fi necesară o intervenție de urgență.

Majoritatea rechemărilor vizează Dodge Hornet, cu 16.960 de vehicule afectate. Prima problemă raportată a apărut în noiembrie 2023, iar Stellantis, compania mamă a FCA, nu a inițiat o investigație până la sfârșitul lunii septembrie 2024. Până pe 1 octombrie, au fost primite 12 raportări globale ce ar putea fi legate de această problemă.

La 18 octombrie, FCA a devenit cel mai rechemat producător auto din Statele Unite, cu un total de 54 de rechemări care afectează 4.268.522 de vehicule.

Întoarce-te la pagina principală