Ford încă pierde miliarde pe EV-uri, dar nu totul este pierdut
Compania se concentrează pe hibride și EV-uri care încorporează motoare pe benzină mici, extinzând astfel autonomia acestora.
GM se află într-un loc foarte diferit în 2025, cu o gamă largă de vehicule electrice acum pe piață, care au fost bine revizuite, cum ar fi Silverado EV. CEO-ul producătorului auto, Mary Barra, a declarat că afacerea sa cu vehicule electrice va deveni profitabilă în acest an. În ciuda unei încetiniri a creșterii, vehiculele electrice au atins un punct de răscruce în care devin inevitabile. Majoritatea persoanelor care au condus o mașină electrică recunosc că sunt mult mai distractive și plăcute. Cu toate acestea, companii precum Rivian nu au reușit să reducă prețurile extrem de ridicate. Această companie promite că R2 va fi mai accesibil, având un preț de pornire de aproximativ 45.000 de dolari—încă prea ridicat pentru majoritatea, dar mai bun decât gama sa existentă.
Provocările infrastructurii pentru vehicule electrice
Similar modului în care mașinile cu motor pe benzină au fost susținute de decenii de investiții, inclusiv investiția președintelui Eisenhower în o rețea de autostrăzi interstatale, construirea infrastructurii pentru vehicule electrice durează ceva timp. Încărcarea rămâne o problemă, dar continuă să se îmbunătățească.
Ford a revenit asupra celor mai ambițioase angajamente în materie de vehicule electrice recent, pe măsură ce investitorii au cerut companiei să îmbunătățească performanța financiară și creșterea vânzărilor, în timp ce vânzările de vehicule electrice încetinesc. A anulat un SUV electric cu trei rânduri, iar F-150 Lightning a devenit puțin depășit. Vânzările pickup-ului au scăzut cu 15,5% la doar 1.907 luna trecută, comparativ cu 2.258 în ianuarie 2024.
Mustang Mach-E încă performează bine, totuși—Ford a vândut 2.539 din aceste vehicule în ianuarie, cu 172% mai mult decât cele 1.295 de unități vândute în aceeași lună a anului trecut. Producătorul auto speră că o nouă platformă pe care o dezvoltă va permite lansarea de vehicule electrice mai accesibile pentru cumpărătorul mediu. Ford lansează, de asemenea, mai multe mașini hibride-electrice și vehicule electrice cu generatoare pe benzină mici care pot încărca bateria și extinde autonomia acestora, oferind până la 700 de mile cu o încărcare. Aceasta este o abordare similară cu cea a subsidiara Volkswagen, Scout, care s-a angajat anterior să construiască pickup-uri complet electrice.
Poziția lui Elon Musk
Elon Musk a susținut planurile președintelui Trump de a încheia stimulentele pentru vehicule electrice. Criticii cred că aceasta este parțial din cauza faptului că Tesla este deja profitabilă pe baza fiecărei mașini, așa că nu are nevoie de aceste stimulente.
Concluzie
Pe măsură ce Ford își reevaluează strategia în domeniul vehiculelor electrice, provocările și oportunitățile rămân evidente. Compania își propune să se adapteze la cerințele pieței și să răspundă provocărilor infrastructurii, continuând în același timp să inoveze și să dezvolte soluții mai accesibile pentru consumatori.