Ford reduce personalul cu 4.000 de angajați în Europa
Ford a decis să oprească vânzarea unor modele populare precum Mondeo și Fiesta în Europa, rezultând o scădere bruscă a vânzărilor.
Ford of Europe a avut succes în trecut, producând mașini apreciate de clienți. Recent, compania a decis să finalizeze producția unor modele, concentrându-se pe crossover-uri și vehicule electrice. Această strategie nu a fost eficientă. Ford a anunțat că va reduce 4.000 de locuri de muncă în întreaga Europă, în special în Marea Britanie și Germania, ceea ce reprezintă aproximativ 14% din forța de muncă.
Reducerea locurilor de muncă va fi finalizată până în 2027. Într-un comunicat, Ford a menționat că "o preocupare deosebită este sănătatea afacerii de vehicule de pasageri Ford în Europa, care a înregistrat pierderi semnificative în ultimii ani, iar schimbările din industrie către vehicule electrificate au fost extrem de perturbatoare."
Există provocări pentru producătorii de automobile în Europa, inclusiv reglementări stricte privind emisiile, incertitudini legislative, o cerere mai mică decât anticipată pentru vehiculele electrice și creșterea importurilor din China. Cu toate acestea, Ford a suspendat producția unor modele populare. Vânzările de mașini noi în Europa au scăzut cu 6,1% până în septembrie, în timp ce vânzările Ford au scăzut cu 17,9%. Absența unor modele importante precum Fiesta și, în curând, Focus, va afecta negativ compania.
În comunicatul său, Ford a subliniat că directorul financiar, John Lawler, a scris recent o scrisoare guvernului german, menționând că "ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă politică clară pentru avansarea e-mobility, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare și stimulente semnificative pentru a ajuta consumatorii să facă tranziția către vehicule electrificate."
Deși acest lucru poate fi adevărat, problemele cu care se confruntă Ford sunt, în mare parte, auto-induse. Declinele dramatice ale vânzărilor Ford depășesc restul industriei.
Ford va reduce obiectivele de producție pentru noile vehicule electrice europene, care sunt construite pe platforma MEB de la Volkswagen. Compania va lansa, de asemenea, o versiune electrică a popularului crossover Puma bazat pe Fiesta. Totuși, este incert dacă aceste măsuri vor fi suficiente pentru a opri declinul, mai ales având în vedere că europenii continuă să cumpere mașini mici pe benzină și diesel.
Pentru a-și îmbunătăți situația, Ford trebuie să recunoască că multe dintre problemele sale din Europa sunt generate de propriile sale decizii.