Istoria Honda Super Cub: Cum a cucerit lumea cu două roți
Cu peste 100 de milioane vândute, celebrele Cubs de la Honda—și numeroasele lor variante—au depășit vânzările combinate ale Beetle, Corolla și F-150.
Pe parcursul a 65 de ani, Volkswagen a construit mai mult de 23 de milioane de Beetle cu răcire pe aer. Din 1977, Ford F-Series a fost camioneta cu cele mai mari vânzări din SUA, cu 40 de milioane produse. Ca marcă, Toyota a vândut mai mult de 43 de milioane de Corollas în 11 generații.
Aceste numere sunt impresionante, dar Honda Super Cub se distinge cu adevărat.
O Super Cub modernă. Spuneți bună ziua lui Honda Super Cub, campionul peisajului motorului cu combustie. Peste 100 de milioane de Super Cuburi au fost vândute în întreaga lume, făcându-l cel mai larg produs vehicul cu motor pe benzină de pe planetă. Este un vehicul care a pus sudul Asiei pe roți și a fost prima strângere de mână a Americii cu Honda. Din 1958, această mică motocicletă a părut o parte nemuritoare a poveștii Honda, decorată în roșu și alb corporate.
Honda S90, fratele Super Cub, cuceritorul pământului.
Începând cu mai 2025, Honda va renunța la Super Cub de 50cc pentru piața sa internă. Nu mai este o caracteristică omniprezentă a vieții în Japonia, fiind în mare parte înlocuit de bicicletele și scuterele electrice. Este, de asemenea, pe lista de tăiere din cauza incapacității modelului actual de a atinge obiectivele de emisii. Este sfârșitul unei ere.
Chiar dacă vânzările au scăzut începând cu anii '80, există încă Super Cuburi folosite peste tot în Japonia și în Extremul Orient. Aceste motociclete sunt simple din punct de vedere mecanic, distractive de condus, ieftine și utile. Super Cub 125 încă mai este în circulație, iar gama miniMoto a Honda a îmbrățișat atât spiritul liber al originalului, cât și l-a adus într-o nouă eră.
Honda Navi, o altă ramură îndepărtată a arborelui genealogic SuperCub.
Întâlnești cei mai plăcuți oameni pe o Honda. “Waigaya” nu este un cuvânt japonez, dar este esențial pentru filosofia Honda. Inventat de Takeo Fujisawa, acest termen înseamnă "întâlnire zgomotoasă." Este o atitudine la Honda, unde toate ideile sunt considerate.
În timpul dezvoltării Super Cub, Soichiro Honda era cunoscut pentru temperamentul său, având frecvent izbucniri verbale în timpul discuțiilor intense.
Peste 100 de milioane de Super Cub-uri au fost vândute în întreaga lume, făcându-l cel mai produs vehicul pe benzină de pe planetă.
Această intensitate a fost crucială pentru a descoperi rețeta din spatele originalului Super Cub. Fujisawa a elaborat planuri pentru o motocicletă accesibilă tuturor, cu caracteristici prietenoase pentru utilizatori și suficient de robustă pentru drumurile din Japonia. La început, Honda nu era foarte interesată, dar Fujisawa a persistat, iar echipa a creat o inovație la nivelul Ford Model T.
Prima producție Super Cub 50 avea un cadru cu pas prin el, un motor monocilindru de 50cc și o transmisie semi-automată. A fost un succes în Japonia, iar în al doilea său an, Super Cub-ul reprezenta 60% din toate vânzările interne de motociclete.
Atingerea pieței din SUA a fost un alt pas important. Cu un preț mic și o atitudine prietenoasă, Super Cub a fost o jucărie ideală pentru consumatorii americani. Campania "You Meet The Nicest People On A Honda" a transformat imaginea motocicletei și a crescut vânzările.
Modelul CA100, axat pe export, a inspirat chiar și melodia "Little Honda" a Beach Boys. Honda a continuat să ofere propriile sale modele cu cilindree mai mare, crescând pentru a deveni cel mai mare producător de motociclete din lume.
Kapcai: Micul din Asia de Sud-Est
Dennis Cheong, în Vancouver, a construit un Street Cub, o recreație a Cub-urilor modificate din Malaezia. Moștenirea malaeziană l-a trimis pe Cheong pe o cale de explorare a scenei Kapcai, un termen general pentru motociclete asemănătoare Cub-urilor, fie că sunt Honda sau nu.
Ascensiunea Super Cub în Asia de Sud-Est a fost mai lentă, cu excepția Vietnamului, care a primit un număr semnificativ de motociclete Honda în timpul războiului din Vietnam. În întreaga Asie, există Cub-uri unice pentru piața de export.
Astăzi, Honda Super Cub arată ca un anacronism fermecător, păstrând o atingere de optimism glossy. În forma de 125, nu este un vânzător mare în SUA, dar originalul a dat naștere unei multitudini de produse conexe.
Pentru doar 1.995 de dolari, Navi este probabil produsul Honda care se apropie cel mai mult de SuperCub-ul anilor '60, fiind o jucărie de mobilitate distractivă și accesibilă.
Aceasta este adevărata esență a Super Cub, o mașină care a motorizat Asia și a motocicletizat America, atât un simbol cultural cât și istoric. Super Cub a schimbat lumea, apelând la o adevăr uman central. Când ceva ne mișcă, îl iubim.