Nu, Citroën SM nu se întoarce

Designerul DS a discutat despre posibilitatea de a produce SM Tribute, dar conducerea companiei a declarat că acest lucru nu va avea loc.

my image DS Automobiles

În cei 110 ani de istorie, Maserati a fost de-a lungul timpului în diverse mâini, inclusiv în cele ale Citroën și DS. Această apropiere de Franța evocă o poveste din perioada 1968-1975, când Citroën a deținut marca modenese. Deși rezultatele nu au fost deosebite, Citroën SM a fost un model remarcabil, cu tracțiune pe față, un design francez și un motor italian.

Acest flagship, deși vândut în puțin peste 10.000 de unități, a rămas în inimile pasionaților. Atât de mult încât a fost creat un concept de renaștere sub sigla DS pentru a sărbători 10 ani de la înființarea mărcii. Proiectat de Thierry Metroz, acest model elegant a stârnit interesul colecționarilor, dar producția nu este planificată.

my image

Citroën SM my image

Tribut DS SM

Intrigat de detalii, Motor1 Italia a contactat DS pentru a clarifica aspectele legate de cronologie și motor. Se specula că SM Tribute ar putea fi echipat cu motorul V-6 Nettuno de la Maserati, o adăugare interesantă pentru acest sedan francez.

Cu toate acestea, DS nu intenționează să producă SM, nici măcar într-o serie limitată. Deși ar fi fost plăcut să vedem câteva unități destinate entuziaștilor, Stellantis are alte priorități. Totuși, unele elemente de design ale SM Tribute ar putea fi integrate în viitoarele modele DS.

Fastback-ul mediu DS8 ar putea prelua indicii vizuale de la SM Tribute, având o formă aerodinamică inspirată parțial dintr-un concept prezentat în 2020. Noul DS 8 va fi fabricat în Melfi, Italia, alături de alte modele noi planificate pentru 2026.

my image

Sursă: DS Automobiles

Întoarce-te la pagina principală