Polestar spune că interdicția tehnologică a lui Biden asupra Chinei va afecta afacerea sa
O nouă regulă ar putea interzice vehiculele cu anumite tehnologii chinezești de pe drumurile americane, chiar și cele fabricate în SUA.
Luna trecută, Departamentul de Comerț al SUA a propus o nouă regulă care interzice vânzarea și importul de mașini conectate din China și Rusia în Statele Unite. Dacă va fi adoptată, Polestar afirmă că regula ar putea afecta vânzarea vehiculelor pe care le produce în Carolina de Sud.
Producătorul auto a subliniat îngrijorările sale, afirmând că regula propusă, așa cum este redactată, "ar interzice efectiv Polestar să-și vândă mașinile în Statele Unite." Aceștia și-au exprimat neliniștea cu privire la definițiile largi ale regulii, propunând agenției să restrângă domeniul de aplicare al componentelor și sistemelor incluse în interdicție.
Alte companii auto, inclusiv Hyundai Motor Group și Volkswagen Group of America, au exprimat îngrijorări similare, subliniind necesitatea de a clarifica limbajul și domeniul de aplicare al regulilor.
Mulți au contestat, de asemenea, termenul propus. Așa cum este redactat, interdicțiile de software ale regulii ar urma să intre în vigoare pentru anul model 2027, iar restricțiile hardware ar începe în 2030. Constructorii de automobile consideră că este prea devreme, deoarece aceștia proiectează produse cu trei până la cinci ani înainte de începerea producției.
HMG a declarat că termenul limitat ar împiedica companiile să se conformeze cerințelor, subliniind că industria are nevoie de timp pentru teste și validări corespunzătoare pentru a evita "alte vulnerabilități de siguranță." VW a solicitat agenției să întârzie implementarea interdicției hardware până în 2031 pentru a avea timp suficient pentru conformare.
Noua regulă propusă este parte dintr-o serie de măsuri legislative menite să protejeze securitatea națională a SUA, pe măsură ce mașinile conectate, care colectează cantități mari de informații, devin tot mai comune pe drumurile americane.