Porsche Sales Are Falling. Here's Why
Vânzările Porsche sunt în scădere. Iată de ce
"Chiar și bogații plâng" este o expresie care ne amintește că chiar și cei care trăiesc în confort pot întâlni momente dificile. În domeniul auto, aceasta este situația pentru Porsche. Compania, cunoscută pentru mașinile sale sport, a reușit să se extindă în segmentul SUV-urilor și al sedanurilor de lux. Totuși, vremurile se schimbă.
Porsche rămâne o marcă puternică în cadrul grupului Volkswagen, chiar și în fața dificultăților. În ultimii 15 ani, a reușit să pătrundă cu succes în noi segmente și să dezvolte modele și motoare noi. Datorită calității, performanței și marketingului eficient, Porsche și-a crescut vânzările globale de aproape trei ori între 2009 și 2023. Alte mărci ar fi putut crește chiar mai rapid, dar produsele lor nu sunt la fel de scumpe ca cele ale Porsche.
Această realizare a permis Porsche să exploreze cu încredere segmentul mașinilor electrice. Porsche Taycan este una dintre cele mai bine vândute mașini electrice de lux de astăzi și un exemplu de cum electrificarea nu afectează negativ percepția unei mărci de mașini sport. Totuși, noi provocări apar.
Declinul cererii de EV Anul trecut, Porsche a înregistrat un nou record anual de vânzări cu 320,200 de unități la nivel mondial, după 16 ani consecutivi de creștere (cu excepția pandemiei COVID din 2020). Însă, recent, livrările globale între ianuarie și septembrie au fost de 226,000 de unități, o scădere de aproape 7 procente comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
Conform raportului Porsche, principalul motiv pentru declin este cererea mai scăzută în China, cu o scădere de 29%. În ceea ce privește modelele, Taycan suferă scăderi considerabile într-o piață în care cererea stagnează, în special în Europa și Statele Unite.
Taycan se confruntă, de asemenea, cu o concurență în creștere în China, cea mai mare piață electrică din lume. În plus, Taycan a fost lansat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2019, ceea ce înseamnă că modelul este pe piață de cinci ani.
The Macan Case
Un alt trend mai îngrijorător se referă la Macan. Odată cu sosirea celei de-a doua generații — disponibilă exclusiv ca EV — cel mai bine vândut model Porsche încearcă să depășească rezultatele de vânzări ale predecesorului său cu motor cu combustie. Porsche a eliminat prima generație Macan din piețele cheie pentru a se concentra exclusiv pe noul model.
Noul Macan costă în medie cu 22% mai mult decât generația anterioară, în principal din cauza trecerii de la motorul cu combustie la cel electric. Această situație este agravată de temerile crescânde și sentimentul negativ față de vehiculele electrice în Europa. De asemenea, noul Macan nu a fost încă lansat în toate piețele, ceea ce afectează vânzările.
Preturile se bazează pe estimări în piața germană.
În concluzie, cifrele arată că Porsche nu mai crește, în principal din cauza scăderii cererii pentru modelele electrice. Această tendință negativă ar putea afecta și alte mărci de lux care se îndreaptă spre o gamă mai largă de vehicule electrice.