Subaru's New Hybrid System Delivers Impressive Range

You can drive more than 621 miles before having to refuel.

Subaru new hybrid system

Subaru, Mazda și Toyota au avut o conferință comună în Japonia în luna mai pentru a-și exprima angajamentul pe termen lung față de motoarele cu ardere internă. La câteva zile după aceea, Subaru a publicat specificații preliminare despre sistemul de propulsie boxer electrificat. Detalii extinse au fost publicate înainte de decembrie, când Crosstrek va fi primul model care va utiliza sistemul hibrid de nouă generație.

Un motor aspirat natural, cu un cilindru orizontal de 2.5 litri, dezvoltat special pentru aplicații electrificate, stă la baza noului sistem hibrid. Acesta produce 158 de cai putere la 5,600 rpm și 154 de livre-picior de cuplu între 4,000 și 4,400 rpm. Obține energia necesară dintr-un rezervor de combustibil mai mare, după mutarea unității de control al puterii din sub podeaua de încărcare deasupra motorului cu ardere internă.

Cu mai mult spațiu în spate, rezervorul de combustibil mai mare poate acum să conțină 16.6 galoane. Coroborat cu o promisiune de creștere cu 20% a eficienței față de configurația hibrid actuală, Crosstrek are cea mai lungă autonomie de mers din istorie. Poate acoperi mai mult de 621 de mile cu un singur rezervor, ceea ce este de obicei teritoriu pentru motoare diesel. Totuși, Subaru subliniază că acesta este o valoare teoretică bazată pe ciclul WTLC.

Motorul pe benzin funcționează împreună cu două motoare electrice montate în față, unul care acționează roțile și celălalt care servește ca generator. Motorul de tracțiune are o putere de 118 hp și 199 lb-ft. Subaru nu specifică o putere combinată, dar menționează că motorul de tracțiune poate servi ca sursă principală de energie „într-o gamă largă de situații.”

Folosește un sistem serie-paralel, astfel încât poate folosi fie motorul pe benzină, fie motorul electric. Promisiunea de „conducere extinsă în modul EV” este prezentă, dar cu o mică baterie de 1,1 kilowatt-oră, distanța parcursă va fi limitată până când motorul cu combustie nu se va activa. Poziționată sub podeaua de încărcare, bateria de litiu-ion este o nouă dezvoltare, fiind ușoară, de lungă durată și cu celule de densitate mai mare.

Sistemul hibrid nou Subaru

Așa cum te-ai aștepta de la un Subaru cu tracțiune integrală, crossoverul dispune de un sistem AWD simetric care cuplează mecanic roțile din față și din spate prin arborele de transmisie. În plus, Crosstrek primește o priză robustă de 1.500 de wați în zona de încărcare pentru a conecta aparate sau echipamente de camping electrice pe care le-ai putea folosi în sălbăticie.

Când a fost anunțată noua configurație e-boxer, Chief Technology Officer Tetsuo Fujinuki a recunoscut că un motor boxer nu este soluția ideală pentru eficiență maximă, dar Subaru nu poate ignora moștenirea sa:

"Dacă ai merge doar pe eficiență, motoarele orizontale nu sunt întotdeauna cea mai bună opțiune. Dar ce ar fi Subaru fără ele? Suntem singura marcă de masă care produce motoare orizontale astăzi."

Crosstrek hibrid în specificații JDM va fi disponibil pentru vânzare în decembrie 2024, cu o lansare globală planificată probabil pentru anul viitor.

Întoarce-te la pagina principală