Suzuki a creat o sedană de 8.000 de dolari care a obținut rezultate excelente la testele de coliziune
Econobox-ul nu face compromisuri în ceea ce privește siguranța, obținând cinci stele în testul de coliziune Global NCAP.
India este unul dintre ultimele bastioane ale mașinilor ieftine. Econobox-urile sunt încă prevalente în cea mai populată țară din lume, unde Skoda a lansat recent un crossover cu scaune ventilate. Segmentul sedan-urilor tradiționale este de asemenea bine acoperit, iar Maruti Suzuki tocmai a lansat a patra generație Dzire. Prețul de pornire este echivalentul a 8.000 de dolari, ceea ce este de aproximativ șase ori mai puțin decât media mașinilor noi vândute în Statele Unite.
Când constructorii auto dezvoltă mașini ultra-ieftine, trebuie să facă compromisuri pentru a reduce costurile. De obicei, se economisește pe caracteristicile de siguranță, rezultând în rezultate slabe la testele de impact. De exemplu, hatchback-ul Suzuki Baleno a obținut zero stele într-o evaluare Latin NCAP. Hatchback-ul mai mic Swift a obținut doar o stea într-un test Global NCAP cu un an mai târziu. Acum, Maruti Suzuki demonstrează că nu trebuie să fie neapărat așa, deoarece noul său Dzire a obținut o evaluare completă de cinci stele.
Maruti Suzuki a avut încredere că sedanul său va trece cu brio testul de impact, deoarece a oferit voluntar mașini Global NCAP pentru distrugere. Chiar și Dzire-ul standard are șase airbag-uri, ESP, asistență la menținerea pe deal și protecție pentru pietoni. Sigur, acestea sunt caracteristici pe care mulți le consideră de la sine înțelese, dar este de admirat că un vehicul sub 10.000 de dolari poate avea asemenea dotări. Chiar și în cea mai înaltă variantă, Dzire costă doar aproximativ 12.000 de dolari.
Aceasta este o mașină de familie cinstită care oferă transport de bază fără a fi o capcană mortală, chiar și conform standardelor de testare a impactului din 2024. Motorul său pe benzină de 1.2 litri produce doar 80 hp și 83 lb-ft, sau chiar mai puțin, 69 hp și 75 lb-ft, dacă optezi pentru modelul CNG. Puterea este transmisă axului din față printr-o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau o cutie automată.
Dzire-ul are doar 157.2 inci lungime, 68.3 inci lățime și 60 inci înălțime, cu un ampatament de 96.4 inci. Versiunile mai sofisticate au jante din aliaj de 15 inci. Cea mai ușoară versiune cântărește doar 2,028 de livre, iar portbagajul are un volum de 13.5 picioare cubice, ceea ce este acceptabil pentru dimensiunile sale.
Nivelurile de echipare mai scumpe vin cu dotări precum o cameră de 360 de grade, control automat al climatizării, ventilație pentru spate, un încărcător wireless, un interior bicolor și chiar un acoperiș solar electric. Maruti Suzuki oferă și faruri LED, un spoiler pentru capacul portbagajului și un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. Ecranul tactil de 9 inci suportă Android Auto și Apple CarPlay wireless, ceea ce îl face un vehicul foarte bine dotat.
Dzire a avut un succes comercial uriaș în India, având peste 2.7 milioane de vânzări de la lansarea sa în martie 2008. Cea mai nouă iterație va fi de asemenea disponibilă în Africa, Orientul Mijlociu, America Latină și regiunea ASEAN.
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Lungime | 157.2 inci |
Lățime | 68.3 inci |
Înălțime | 60 inci |
Ampatament | 96.4 inci |
Greutate | 2,028 livre |
Volum portbagaj | 13.5 picioare cubice |
Motor | 1.2 litri (80 hp / 83 lb-ft) |
Variante CNG | 69 hp / 75 lb-ft |
Jante | 14 inci (oțel) / 15 inci (aliaj) |
Dotări standard | 6 airbag-uri, ESP, protecție pentru pietoni |