2025 BMW M5: O Primă Impressions
Acesta este un aspect important de discutat.
Pentru a clarifica, 2025 BMW M5 cântărește 5.390 de lire, ceea ce este aproape echivalentul a două Toyota GR86. Este mai greu decât două Mazda Miatas și se compară cu greutatea unui rinocer alb adult. Aceasta este o mașină grea, iar greutatea a fost un subiect de discuție major de la debutul său. BMW promovează ideea că mașina își ascunde greutatea și nu se simte atât de grea.
De-a lungul timpului, BMW nu s-a concentrat pe a avea cea mai puternică mașină din clasă. Accentul era pe echilibru și pe crearea unei mașini care să fie plăcută de condus. M5 nu este doar un sedan sport, ci un model care a definit un întreg segment. Aceste mașini erau capabile să ruleze pe autostradă, să se comporte bine pe circuit și să rămână distractive pe drumuri secundare. Ele reprezintă vehiculele multifuncționale pentru un grup specific de pasionați.
Însă, ultimele generații de M5 au schimbat prioritățile. Acum, obiectivul este de a oferi putere mare și accelerații impresionante, ceea ce a dus la o creștere a greutății și a schimbat filosofia M5 de la un sedan sport versatil la un grand tourer impresionant. Noul M5, G90, finalizează această tranziție.
Specificații rapide 2025 BMW M5
Twin-Turbo 4.4-Liter V-8 Hybrid
717 Cai putere / 738 Pound-Feet
3.4 Secunde (est.)
5,390 Pounds Preț de bază / Așa cum a fost testat
$120,675 / $150,000 (est.)
În unele privințe, acest M5 nu se simte atât de greu. Bateriile - fiind un hibrid plug-in - sunt amplasate în podea, ceea ce ajută la menținerea unei greutăți scăzute și la limitarea transferurilor de greutate. M5-ul nu se agită pe denivelări și nu se răsucește în colțuri. Totuși, greutatea se face simțită în stilul de accelerație, unde poți observa mișcarea corpului pe măsură ce câștigi sau pierzi viteză. M5-ul excela în accelerare și decelerare.
Motorul twin-turbo de 4.4 litri V-8 este asociat cu baterii și un motor electric, generând 717 cai putere și 738 lb-ft de cuplu. Aceasta combinație oferă o accelerație rapidă, fără întârzieri, cu o putere constantă de la start. Este impresionant cât de rapidă este această mașină.
Pe Autobahn, M5-ul a accelerat fără încetare. Am atins 170 mph cu ușurință, iar frânele s-au simțit puternice și liniare, menținând consistența în timpul frânării.
Avantaje: Rapid, Interior elegant, Aderență excelentă
Bateriile permit de asemenea M5-ului să parcurgă aproximativ 25 de mile cu o încărcare completă, dar nu se vor descărca complet. Performanța depinde de puterea bateriei, iar dacă aceasta ajunge la 0, M5 va suferi o scădere semnificativă a performanței. Este important să menții o rezervă de energie.
Noul M5 vine cu numeroase moduri și setări disponibile în iDrive. Poți ajusta viteza de schimbare a cutiei de viteze, hărțile accelerației și altele. Aceste opțiuni sunt cu adevărat copleșitoare.
Dacă primele M5-uri erau analogice, noua generație G90 este complet digitală. Prefer să las inginerii să stabilească cele mai bune setări, în loc să oferă opțiuni șoferului pentru fiecare detaliu.
Mă așteptam ca acest G90 să fie excelent pe Autobahn și să se comporte bine pe drumurile secundare. Totuși, dimensiunea sa devine un dezavantaj pe drumurile înguste, unde se simte mare și greu. Pe aceste drumuri, limitele de viteză sunt mult mai mici, iar M5-ul părea plictisit.
Dezavantaje: Prea multă mașină pentru drum, Izolant, Greutate mare
Când am condus un prototip al M5 pe pistă, limitele erau mai accesibile, dar acest mediu este rar pentru majoritatea posesorilor de M5. BMW recunoaște că majoritatea proprietarilor nu vor experimenta aceste limite pe drumuri. Când i-am întrebat de ce nu au fost reduse limitele, BMW a menționat că oamenii caută mai multă putere.
BMW a avut și modele M5 din trecut, iar eu le-am testat. E60 a fost primul cu tehnologie avansată, dar părea mai ușor și mai agil față de actualul model. E39 rămâne un exemplu definitoriu al sedanului sportiv, cu un V-8 de 394 hp și o cutie manuală, fiind o plăcere de condus.
Noua M5 este confortabilă, cu un interior elegant și plină de tehnologie. Totuși, nu mai este dedicată celor care caută distracție pe drumuri secundare. Această M5 este destinată mai degrabă pentru călătorii lungi, la viteze mari. O poți considera un grand tourer de lux pentru adulți. M3 a preluat rolul vechii M5 ca sedanul versatil, iar M2 rămâne mașina sportivă pe pistă.
M5 a căutat echilibru și implicare, dar acum se concentrează pe cifre. Odată ce alegi performanța în detrimentul plăcerii, nu mai poți reveni. Mi-aș dori să putem schimba asta.
Concurenți
Galerie: Recenzia primului drive al BMW M5 2025
BMW M5 2025
Imagini cu vehiculele de stoc licențiate de la EVOX images.