Hyundai RN24: Un EV Extrem Ce Iubește Să Driftuie
Panourile de caroserie sunt supraestimate.
Seria Rolling Lab a Hyundai a debutat în 2012, având ca scop dezvoltarea unui supercar cu motor central, care nu a fost niciodată realizat în producție. Deși au fost prezentate mai multe concepte de-a lungul anilor, divizia de performanță N a companiei a avansat spre un sistem electric cu modelul RN22e, dezvăluit în 2022. Acum, avem un nou EV care redefinește ceea ce înseamnă un vehicul.
RN24 se bazează pe aceeași configurație cu două motoare și un pachet de baterii ca și modelul anterior. Cu toate acestea, inginerii Hyundai au eliminat crossover-ul voluminos, creând un șasiu personalizat inspirat din WRC. Deși ampatamentul este cu 13,3 inci (340 milimetri) mai scurt, echipa N a reușit să integreze întreaga baterie de 84 kWh prin reorganizarea celulelor.
Acest EV radical are un cadru de tip exoschelet și o caroserie minimalistă, reducând astfel greutatea inutilă. În ciuda acestei diete drastice, conceptul cântărește aproximativ 4,144 de livre (1,880 de kilograme). Comparativ cu Ioniq 5 N, RN24 a eliminat aproximativ 772 lbs (350 kg) din greutate. Roțile forjate de 19 inci în negru mat sunt împrumutate de la sedanul sport, iar aripa din spate provine de la mașinile de curse TCR ale Hyundai.
Conceptul include diverse componente împrumutate, cum ar fi sistemul Powertrain Drive Control Logic din WRC, care permite pilotului să ajusteze puterea motoarelor electrice prin butoane montate pe volan. De asemenea, sunt disponibile setări pentru echilibrul puterii între cele două axe, precum și ajustări ale sensibilității pentru accelerație și frânare regenerativă.
Sistemul de răcire este o adaptare a hardware-ului Ioniq 5 N, iar frâna electronică este inspirată din WRC. Controlul cuplului motor electronic imită configurația mecanică a i20 N Rally1, iar un Mod Rally dedicat reflectă sistemul de tracțiune integrală al hatchback-ului sport pe benzină, distribuind cuplul către toate cele patru roți.
Conceptul Hyundai RN24
RN24 este proiectat pentru a fi agil pe viraje, dar și rapid pe liniile drepte, având nevoie de mai puțin de 3,4 secunde pentru a atinge 62 mph (100 km/h) de la o oprire. În linie dreaptă, va atinge o viteză estimată de 149 mph (240 km/h). Deși este complet electric, vei putea auzi un sunet (artificial) în timp ce trece pe lângă tine, datorită celor două difuzoare laterale, pe lângă cele externe ale Ioniq 5 N. Aripile din spate servesc și ca boxe.
Hyundai nu va comercializa acest model, dar subliniază că RN24 este mai mult decât un vehicul de testare. Este "începutul unor noi discuții despre vehicule electrice de înaltă performanță de generație următoare", pregătind terenul pentru Ioniq 5 N și viitorul sedan Ioniq 6 N.