Mazda CX-50 Hybrid: Meritată așteptare? Recenzie primă conducere
CX-50 primește, în sfârșit, ceea ce are nevoie cel mai mult: Un motor mai eficient.
Jeff Perez / Motor1
Există multe crossover-uri compacte excelente disponibile. Honda CR-V? O alegere fantastică. Hyundai Tucson? O opțiune de top. Toyota RAV4? Este un best-seller dintr-un motiv bun. Mazda nu este la fel de populară în această categorie, dar are două opțiuni remarcabile: CX-5 și CX-50.
CX-5 este pe piață din 2012, iar de la refacerea din 2017 a rămas un vehicul competitiv. CX-50 a fost lansat pentru modelul din 2023, având un design modern, proporții îmbunătățite și caracteristici avansate. Totuși, Mazda a avut nevoie de încă doi ani pentru a introduce varianta hibridă, ceea ce ridică întrebarea: A meritat așteptarea?
Specificații rapide
Model | Motor | Putere | Eficiență | Preț de bază |
---|---|---|---|---|
2025 Mazda CX-50 Hybrid Premium Plus | 2.5-Liter patru cilindri hibrid | 219 cai putere / 163 lb-ft | 37 oraș / 39 autostradă / 38 combinat | $35,390 / $41,920 |
Dacă eficiența este prioritară, atunci da, CX-50 Hybrid a meritat așteptarea. Mazda a colaborat cu Toyota pentru a utiliza un motor hibrid de 2,5 litri, care oferă 37 mpg în oraș, 39 pe autostradă și 38 combinat. Este, fără îndoială, cea mai eficientă Mazda non-plug-in; următorul model CX-50 are doar 27 mpg combinat.
Modul EV la viteze mici permite conducerea exclusiv pe baza energiei bateriei până la 25 mph, ceea ce este extrem de util pentru deplasările rapide în oraș. Poți merge la magazine fără să folosești benzină, doar având grijă să menții accelerația ușoară.
Principalul dezavantaj este lipsa de putere a CX-50 Hybrid. Acesta dezvoltă doar 219 cai putere și 163 lb-ft de cuplu, comparativ cu modelul 2.5 Turbo, care oferea 227 cai putere și 310 lb-ft. Un motor electric la spate asigură tracțiune integrală.
Avantaje: Super eficient, interior premium, se conduce ca un Mazda
Există un impuls rapid de cuplu de la început datorită motorului electric, dar puterea se stabilizează rapid. Trebuie să apeși pedala de accelerație adânc pentru a atinge viteze de autostradă, iar trenul de rulare nu se simte foarte entuziast în acest proces.
Tranziția între puterea pe benzină și cea electrică este abruptă, iar la viteze mici există o asprime perceptibilă din compartimentul motor, care poate părea neplăcută. Combinată cu un zgomot constant specific hibridului, CX-50 nu reușește să ofere un sentiment de rafinament.
CX-50 păstrează, totuși, farmecul caracteristic Mazda. Acesta rămâne un vehicul plăcut de condus, chiar dacă motorul hibrid îl face să fie mai lent. Direcția este precisă, șasiul bine echilibrat, iar suspensia rafinată, deși puțin rigidă. Maniera în care CX-50 Hybrid abordează colțurile este plăcută și oferă un feedback decent.
Acest model îmbrățișează etosul premium al Mazda, cu o tapițerie din piele de calitate superioară și accente din aluminiu pe volan și tabloul de bord. Deși există unele plasticuri dure, acestea nu sunt deranjante, mai ales în acest segment. Totuși, scaunele sunt un pic rigide, iar confortul oferit nu este ideal pe distanțe lungi.
Dezavantaje: Sistem de propulsie greoi, lent, infotainment învechit
Sistemul de infotainment al Mazda necesită, de asemenea, o actualizare. CX-50 Hybrid are un ecran tactil de 10,3 inci, dar grafica este învechită, iar opțiunile sunt prea multe și ascunse, ceea ce face utilizarea mai complicată. Cu toate acestea, controllerul rotativ central funcționează mai eficient decât un ecran tactil și beneficiază de Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Prețul de bază pentru CX-50 Hybrid pornește de la 35,390 $, iar un RAV4 Hybrid cu același sistem hibrid este mai ieftin, începând de la 33,120 $. Honda CR-V Hybrid este puțin mai scumpă, la 36,000 $.
Modelul Premium de gamă medie costă 38,820 $, iar modelul Premium Plus de top începe de la 41,870 $. Dacă alegi modelul Premium Plus, acesta vine echipat cu aproape toate opțiunile disponibile. Singurul supliment pe care l-am avut la testerul meu a fost vopseaua albă Wind Chill, care costă 450 $.
În concluzie, CX-50 Hybrid reprezintă o îmbunătățire semnificativă pentru majoritatea cumpărătorilor. Mazda a abordat una dintre cele mai mari provocări, eficiența combustibilului, cu ajutorul sistemului hibrid de la Toyota. Deși performanța și rafinamentul au suferit o ușoară scădere, aceasta este o problemă minoră având în vedere economia de 38 mpg combinat.
Jeff Perez / Motor1