Velocity Invitational: următorul mare eveniment de mașini clasice din America
Dacă vrei să vezi una dintre cele șapte Mercedes-Benz CLK GTR care se întrec cu mașinile Oreca Dodge Viper Le Mans, Velocity este singurul loc.
Există ceva extrem de plictisitor în legătură cu mașinile, fie ele vintage sau nu, parcate pe un gazon de concurs. Neutilizate. Impecabile. Ar trebui să fie conduse, nu păstrate atât de curate încât să poți mânca de pe ele. Cândva existau trei locuri în lume unde puteai vedea cu adevărat mașini vintage alergând în masă la o celebrare de festival: Goodwood Festival of Speed, Goodwood Revival și Monterey Rolex Motorsport Reunion.
Acum există un al patrulea eveniment demn de atenție: Velocity Invitational.
Velocity Invitational este încă tânăr, începând în 2019 și având o scurtă pauză din cauza pandemiei. Dar devine rapid un eveniment de marcă pentru cursele vintage. Este suficient de important pentru Goodwood să licențieze transmisia în direct a Velocity pentru a prezenta amestecul unic de mașini de curse istorice. Fondatorul Jeff O’Neill l-a început dintr-un motiv simplu: Urăște formatul de weekend de curse înfundat și enervant din anii trecuți.
Deasupra pistei, într-o suită privată, O’Neill a povestit de ce a început Velocity. Este fiul unui vinificator care a avut întotdeauna o pasiune pentru curse și a vrut să conducă mașinile eroice ale epocii sale, dar nu a curs niciodată profesional.
În cuvintele lui, O’Neill "a pierdut cam de zece ori mai mulți bani decât se aștepta," dar a decis să continue cu festivalul indiferent de toate. Scopul său este să transforme un weekend de curse în mod normal exclusivist într-o adunare demnă de a fi urmărită, mergând chiar atât de departe încât să permită copiilor de 15 ani și mai mici să participe gratuit.
Aceasta merge dincolo de a oferi o listă de mașini de curse vintage, mașini pe care el insistă că "trebuie să fie reale," nu replici, și trebuie să aibă proveniență. Dacă este un Ferrari 250 TR, atunci trebuie să fie un șasiu care a câștigat. Este o bară înaltă, dar înseamnă că lista de mașini este dincolo de credibilitate.
Pentru 2024, Velocity a adăugat chiar o clasă de atac pe timp în colaborare cu Global Time Attack pentru a deschide evenimentul către mașini tuning contemporane, precum și mașini de drift și construcții unice.
Mai important decât orice este locația, care a alternat între faimosul circuit Laguna Seca și circuitul Sonoma în cei trei ani în care evenimentul a avut loc. Am participat la ediția de la Laguna și a fost spectaculoasă, dar O’Neill preferă circuitul său de acasă, Sonoma, ca o casă permanentă pentru Velocity. Când a fost întrebat de ce, a făcut doar un gest cu mâna din fereastra suitei spre priveliștea panoramică a dealurilor ondulate și a mlaștinilor plate din comitatul Sonoma.
Accesul la lista de mașini impresionante este excelent. Paddock-ul este deschis pentru oricine are un bilet. Este cu atât mai satisfăcător când vezi o mașină pregătită pentru cursă, în loc de una care revine în garajul unui miliardar, la doar câteva minute după eveniment. Este și mai dulce atunci când oricare dintre mașinile de pe pistă ar putea câștiga un concurs, dar sunt conduse la limitele lor. Sonoma are, de asemenea, un acces excelent pentru spectatori, cu cea mai mare parte a pistei vizibilă din trei puncte de observație principale, o caracteristică remarcabilă a pistei.
Există ceva în sunetul mașinilor de curse clasice pe care cele moderne pur și simplu nu-l pot atinge. Nimic nu poate înlocui sunetul unui vechi 911 GT3R încercând să obțină tracțiune pe o linie dreaptă în timp ce se apără împotriva bătăilor V-10 ale unui Dodge Viper GTS-R. În tot acest timp, V-12-ul CLK GTR urlă în depărtare, cu Velocity fiind singura dată în 2024 când un CLK GTR a rulat pe pistă într-o cursă.
Me, un băiat fericit, pe cale să fac un ride-along de raliu.
Break-ul de limită între ere și genuri de curse este uluitor, iar brusc cursele de banc pe care nu le-ai fi visat vreodată au loc. Se pare că Oreca Viper GTS-R depășește Flying Lizard 911 RSR pe un drum drept. Apoi poți să-l vezi pe Travis Pastrana făcând un Gymkhana live cu hucksterul familiei. DirtFish îți va oferi o experiență cu adevărat terifiantă de rally ride-along pe o scenă de rally improvizată din apropiere.
Este o ocazie cu adevărat incredibilă pentru orice entuziast al motorsportului. Poate fi nou, dar Velocity este realitatea, și este mai ieftin să participi decât la Monterey Historics, cu un bilet de duminică la 89 de dolari. Notează-ți cuvintele mele: Nu va trece mult timp până când aceasta va deveni adevăratul Goodwood din America de Nord.