Volkswagen va plăti 34,9 milioane de dolari pentru practici de împrumut suspecte

Un total de 28 de milioane de dolari va fi compensarea pentru clienții din Regatul Unit, iar compania va plăti o amendă de 6,9 milioane de dolari autorităților britanice.

Două mașini Volkswagen stând într-o expunere asemănătoare unei concesionări. Volkswagen

Divizia financiară a Volkswagen Group din Regatul Unit va compensa cu peste 28 de milioane de dolari aproximativ 110,000 de clienți care au întâmpinat dificultăți în efectuarea plăților și au fost tratați necorespunzător în ultimii ani. În plus, Autoritatea de Conduită Financiară din Regatul Unit (FCA) a impus o amendă de 6,9 milioane de dolari, ceea ce duce costul total pentru Volkswagen la 34,9 milioane de dolari.

Această compensație rezultă dintr-o investigație a FCA, care a primit informații despre dificultățile întâmpinate de clienți în interacțiunea cu Volkswagen Finance, care fie a fost greu de abordat, fie a refuzat să colaboreze cu clienții aflați în dificultate financiară. De asemenea, FCA a identificat cazuri în care VW a perceput taxe suplimentare pentru persoanele care se confruntau cu reposesiuni. Un exemplu menționat în raportul FCA subliniază cazul unei persoane care a fost informată că trebuie să plătească "20 de mii" pentru a-și returna mașina. Raportul FCA a identificat, de asemenea, numeroase cazuri în care persoanele aflate în reposesiune au fost taxate cu o sumă de 252 de euro (aproximativ 326 de dolari).

FCA a identificat o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2017 și 31 iulie 2023, în care grupul financiar VW din Regatul Unit nu a "avut în vedere interesele acestor clienți, tratându-i corect și comunicând cu ei într-un mod clar, corect și neînșelător." Raportul de 57 de pagini descrie un proces în mare parte automatizat și rigid, care nu a ținut cont de circumstanțele speciale sau nu a oferit oportunități pentru proprietarii în întârziere de a recupera plățile restante.

Ca parte a acordului cu FCA, VW Finance a implementat schimbări în rețeaua sa pentru a aborda mai bine circumstanțele individuale ale clienților care se confruntă cu dificultăți de plată. Aceste modificări includ noi procese de colectare și o comunicare îmbunătățită la toate nivelurile.

"Pentru mulți, o mașină nu este un moft, ci o necesitate pentru muncă sau viața de familie", a declarat Therese Chambers, director executiv comun al aplicării și supravegherii pieței la FCA. "Volkswagen Finance a agravat situațiile dificile prin neconsiderarea nevoilor celor aflați în dificultate. Este corect să compenseze pe cei care au suferit. Această amendă și compensație ar trebui să transmită semnale clare creditorilor că trebuie să sprijine corespunzător persoanele aflate în dificultăți financiare."

Întoarce-te la pagina principală