Volvo nu are intenția de a elimina cel mai mare SUV pe benzină
==================================================
XC90 va rămâne în producție "atât timp cât există cerere."
Dacă memoria nu mă înșală, Volvo a fost printre primele companii auto tradiționale care a anunțat planuri pentru a dezvolta o gamă complet electrică. Anunțată în martie 2021, strategia ambițioasă prevedea încetarea producției de mașini cu motoare cu combustie până în 2030. Totuși, recent, marca deținută de Geely a revizuit acest obiectiv, menționând că mașinile cu motoare cu combustie vor rămâne pe piață și după această decadă. În prezent, aflăm că SUV-ul său cel mai mare va fi disponibil pentru o perioadă extinsă.
Vorbind cu revista britanică Auto Express, un reprezentant Volvo a declarat că compania va continua să îmbunătățească XC90 atâta timp cât va exista cerere. Acest SUV de dimensiuni mari împlinește 10 ani anul viitor, având parte de un facelift în 2019 și de o altă actualizare recentă. Deși există acum un model EX90 complet electric, acesta va coexista fără probleme cu versiunea pe benzină.
XC90 din generația anterioară a avut un ciclu de viață neobișnuit de lung de 14 ani. A fost lansat în 2002 și a fost retras de pe piață în 2016, când a fost înlocuit de XC Classic în China. Se pare că succesorul său va avea o durată de viață similară. În ciuda vârstei sale înaintate, XC90 rămâne al treilea cel mai bine vândut model al companiei, după XC60 și XC40.
Conform unui purtător de cuvânt al companiei, XC90 nu va afecta vânzările altor modele, deoarece cele două SUV-uri se adresează unor segmente diferite de clienți. Aceasta se reflectă și în prețuri, cel mai ieftin XC90 având un cost de 58.695 dolari, în timp ce EX90 este cu aproape 23.000 dolari mai scump. O alternativă ar fi hibridul plug-in XC90, disponibil pentru 73.195 dolari, dar care oferă doar 33 de mile de autonomie electrică. EX90 electric este estimat să aibă o autonomie de până la 310 mile.
Este prematur să spunem dacă XC90 va ajunge la o a treia generație. Recenta actualizare sugerează că modelul actual va rămâne pe piață pentru câțiva ani în plus. Compania a menționat că va continua să îmbunătățească SUV-ul, ceea ce ar putea însemna un al treilea facelift în locul unui model nou. Având în vedere că obiectivul actual este ca hibridele și vehiculele electrice să reprezinte 90-100% din livrările totale până în 2030, o investiție substanțială într-un SUV pe benzină pare puțin probabilă.
Acest lucru se aliniază cu dorința Volvo ca Uniunea Europeană să implementeze planuri de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare cu combustie până în 2035. După ce a încheiat deja producția de motoare diesel, care erau cele mai potrivite pentru vehicule mai mari precum XC90, Volvo consideră că motoarele cu ardere internă au un viitor incert.