Ne Amintim de acel Blue Civic Si

De ce hatch-ul Civic Si ne-a cucerit inimile și a devenit '32 Ford pentru generația Playstation.

my image Si-ul albastru. Știi exact despre ce Civic vorbesc. Două uși. Roți cu șapte spițe. Insigne VTEC. Modificări subtile ale caroseriei. Pentru acest elev de liceu, Civic Si din generația EM era mai dorit decât orice hatchback sport sau automobil de muscle american din acea perioadă.

Înainte să pot conduce, un EM Si (cousin hatchback al coupe-ului EK) s-a ars în mintea mea. În jurul anului 2002, în timp ce mergeam cu autobuzul spre casă de la școală în micuțul meu oraș din New Jersey, l-am zărit. Parcat pe un colț cu un semn 'De Vânzare' în fereastră.

my image

Foto de: Honda

Mașina, totuși, era perfectă. Capul meu s-a întors cu 180 de grade pentru a obține o privire completă. Total standard în acel albastru perfect. O voiam. O voiam disperat pentru totdeauna. Nu am fost singur în această experiență. Hondas rapide erau o preocupare pentru orice copil curios de mașini din vecinătate. A fost la fel și pe pista de karting. Oricine cu care m-am întrecut era interesat de ideea unei mici coupe care urca până la 8 mii de rotații. Și partea interesantă era că, atunci când erau noi, acestea nu erau mașini scumpe. Puțin peste 17.000 de dolari în 2000 (aproximativ 31.000 de dolari astăzi). Chiar părea realizabil pentru un copil pe un autobuz școlar.

Anii '90 târzii și începutul anilor 2000 au fost o perioadă de vârf pentru performanța japoneză. Și datorită Gran Turismo, adolescenții știau despre Evo VI, WRX STI, Civic Type R, R33 GT-R.

my image

Foto de: Honda

Uneori, The Blue Si era chiar roșu. Acestea erau exotice accesibile în aproape fiecare colț al lumii, cu excepția Americii. Legile draconice de import și o piață care prefera V-8-urile cu tracțiune pe spate au împiedicat importul acestor sedanuri cu tracțiune integrală, coupé-uri cu turații înalte și puteri tehnologice. Iar puținele care au ajuns aici – NSX, Supra, 3000GT – erau prea scumpe pentru mase.

Acea Si albastră, totuși, era puntea. Era poarta generației GT către lumea JDM pe care o vedeau pe ecranele lor, cu controllerul în mână. Era o modalitate relativ ieftină de a aduce jocul la viață. Și, deși nu am dovezi, cred că succesul Si-ului i-a făcut pe constructorii japonezi să realizeze că piața de aici nu ar accepta doar supercaruri de înaltă tehnologie, ci că trebuie să-și dovedească valoarea în partea inferioară a spectrului, pentru a oferi generației mai tinere o mașină de performanță care să nu fie un Mustang sau Camaro.

my image

Foto de: Honda

Stock sau (modificat discutabil), aceasta era mașina visurilor. Anii care au urmat după The Blue Si au adus o schimbare masivă în ethosul producătorilor japonezi și, la rândul său, în percepția cumpărătorilor. Evo a ajuns în sfârșit în SUA, la fel ca WRX și WRX STI. Mai mulți oameni au realizat cât de înaintea vremii erau mașinile Diamond Star, cum ar fi Mitsubishi Eclipse și Eagle Talon. Nissan a importat chiar și GT-R din generația R35. Seceta performanței JDM s-a încheiat.

Când am putut să conduc, parcarea liceului s-a transformat din Jeep-uri, Firebird-uri și Jetta în o contingentă de WRX-uri, Evo-uri, Z-uri și, da, Si. Unele standard, altele masiv modificate.

Am gândit mult la acel Si în ultima vreme. Nu am reușit să cumpăr unul când eram mai tânăr, prețul era încă disproporționat față de ceea ce îmi permiteam. Am optat pentru un Miata în schimb, o alegere pe care nu o voi regreta niciodată.

my image

Photo by: Honda Honda B-Series: Lucruri de vis.

Acum este aproape imposibil să găsești un EM Si curat, și când o faci, este extrem de scump. Dar nu am renunțat complet la Hondas rapide; mașina mea de zi cu zi este un 2023 Civic Type R. Și da, este albastră.

Modernul Si umple încă aceeași poziție pe piață, cu un preț de 29,950 dolari, care este de fapt mai mic decât acel Si din 2000, ajustat pentru inflație. Dar nu inspiră aceeași dorință. Este mai mare, este turbocharged și este mai puțin brut decât acel model de acum 25 de ani. Dar îl privesc și printr-o lentilă diferită, nu mă uit de pe un autobuz școlar, visând să schimb vitezele și să urc turația. Si ar putea fi în continuare lucruri de vis pentru adolescenți, și este un vis grozav de avut.

Întoarce-te la pagina principală