De ce critica pe termen scurt a Ferrari F80 va dispărea în timp
Noua mașină emblematică a Cailor Putere a stârnit controverse, dar de ce, când este cea mai puternică și tehnologic avansată supermașină pe care a produs-o vreodată?
Când flagship-ul Ferrari F80 a fost prezentat pentru prima dată, statisticile impresionante ale mașinii și hype-ul din jurul lansării sale au fost fără precedent. Aceasta urma să fie, fără îndoială, cea mai bună Ferrari din istorie!
Dar, în special după ce mașina a fost văzută pe circuit, narațiunea s-a schimbat. Rețelele sociale și presa auto au început să critice cea mai recentă ediție specială a celor de la Maranello, pentru modul în care suna (prea liniștită), modul în care arăta (stil boxy, o mustață pe nas) și dacă prețul de 4 milioane de dolari se ridica la așteptările inițiale.
Să abordăm cele trei critici principale și să luăm o viziune mai largă…
1: Sunetul motorului nu este suficient de puternic
Ferrari F80
Faptul că Ferrari a folosit un motor V-6 pentru extinderea „Big Five” – 288 GTO, F40, F50 și LaFerrari – a fost întotdeauna destinat să atragă critici, deoarece sunetele armonioase ale V-12-urilor din cele mai recente trei modele au fost foarte apreciate. Este important de menționat că 288 GTO și F40 dispun de motoare V-8 turbo, care reflectau arhitectura motorului de curse din Formula 1.
F80 folosește un motor V-6 twin-turbo de trei litri, similar cu cel al hypercar-ului de curse 499P, câștigător de două ori al Le Mans 24 Hours. Acest motor hibrid V-6 produce 1.200 de cai putere datorită celor trei motoare electrice suplimentare, având o aerodinamică avansată care îl face cel mai puternic Ferrari de stradă creat vreodată. De asemenea, dispune de o tehnologie de injecție de combustibil care respectă reglementările stricte privind emisiile.
F80 are tracțiune integrală și încorporează lecțiile de economisire a greutății învățate de la mașina de curse, având o formă care reflectă "limbajul de design extrem care accentuează o suflet de curse."
Ferrari 499P
Motorul cu ardere internă al F80 produce cu peste 200 de cai putere mai mult decât mașina de curse și se rotește la puțin peste 9.000 rpm, ceea ce este remarcabil pentru un motor turbo. De asemenea, Ferrari a depus un brevet pentru un sistem de amplificare care ar putea mări sunetul motorului electric.
Fanii F1 au acceptat deja sunetele motoarelor hibride, iar compararea cu Mercedes-AMG One, care are un motor turbo hibrid derivat din programul său F1, arată dorința producătorilor de a transfera tehnologia de curse în mașinile lor de stradă.
2: Are o mustață neagră pe nas
Ferrari F80
Se spune că frumusețea este în ochii privitorului. F80 se remarcă cu siguranță în peisajul auto actual. Mustața neagră din fibră de carbon dintre faruri îi conferă o atitudine distinctă!
Nasul conține o aripă frontală și un splitter, asemănătoare cu cele ale mașinilor de curse, plus dispozitive aerodinamice inovatoare. Designul reflectă utilitatea și estetica, având influențe clare din lumea curselor.
Dacă F80 are o problemă de stil, aceasta poate fi atribuită tendințelor moderne de design, care oferă un aspect mai pătrățos. Aceste linii aspre sunt un contrast puternic cu frumusețea anterioară a modelelor precum Enzo și LaFerrari.
Ferrari F50
Criticile de acum 30 de ani despre F50, care a fost la rândul său criticat pentru stilul său agresiv, ne amintesc că fiecare generație de Ferrari a întâmpinat dificultăți în a fi acceptată.
Ferrari F40
Totuși, raritatea F50 a crescut valoarea acesteia de-a lungul timpului.
3: Este mult prea scump
Ferrari F80
Spune asta celor 799 de clienți care au rezervat deja fiecare această mașină pentru 3,9 milioane de dolari. Prețul Ferrari este, de asemenea, mult mai mare decât precedentul său model emblematic, LaFerrari, care s-a vândut în jurul sumei de 1,4 milioane de dolari.
În medie, F50s costă în jur de 5 milioane de dolari, iar F40s au crescut la aproximativ 2-4 milioane de dolari. Prețul inițial de 400k pentru F40 a crescut semnificativ în timp.
Mai jos este o prezentare a celei mai recente piețe, inclusiv cele mai mari tranzacții pentru fiecare model înregistrate în acest an:
Model | Data lansării | Preț inițial | Prețul curent (2024) |
---|---|---|---|
Ferrari F80 | 2023 | $3,882,500 | $5,505,000 |
LaFerrari | 2013 | $1,400,000 | $4,675,000 |
F50 | 1995 | $5,000,000 | $5,500,000 |
F40 | 1987 | $400,000 | $2,000,000 - $4,000,000 |
288 GTO | 1984 | $85,000 | $4,500,000 |
F80 se mândrește cu tehnologie de vârf și un sistem de suspensie activă avansat, care oferă o stabilitate excepțională. Prețul de revânzare estimat pentru un F80 ar putea fi între $6-8 milioane, în funcție de condițiile pieței.
Pe măsură ce agitația de pe rețelele sociale va dispărea în timp, protestele împotriva designului său și a sunetului vor fi probabil uitate, iar F80 va deveni un simbol de prestigiu în istoria Ferrari.