Wow: Privește Această Ruină a Zilei pe Circuit cu Porsche

Fiecare greșeală posibilă într-o zi de circuit, condensată într-un videoclip nebun. Un motor ars nu este nici pe departe cea mai mare grijă a acestui om.

my image F4DDB via YouTube

Iisus. A plâns.

Este mantra care răsună în mintea mea în timp ce privesc acest videoclip capturat de la circuitul Snetterton din Anglia. Acesta este un accident de tren în acțiune, care se încheie cu un motor explodat și care croniclează o mie de prostii pe care ai putea spera să le faci vreodată într-o zi de pistă. Dacă te-ai întrebat vreodată ce nu ar trebui să faci pe o pistă de curse, iată o masterclassă.

În spiritul incluziunii, și ca să nu par un idiot sfânt, vreau să subliniez că simpla ducere a mașinii tale pe pistă este o victorie în sine. Mai mulți oameni ar trebui să își întindă picioarele mașinilor sport în acest mediu. Totuși, victoria mai mare este să îți duci mașina și persoana înapoi acasă în siguranță la sfârșitul zilei. Dacă nu reușești asta, ar trebui să uiți complet de pistă.

Iată ce ne pot învăța ochii terifiați ai acestui om, capturați cu măiestrie în oglinda retrovizoare. my image

Photo by: F4DDB via YouTube

Aceste ochi tocmai L-au văzut pe Dumnezeu.

Felicitări acestui șofer pentru că își schimbă singur vitezele—oricât de prost—dar ține cont: când ești în mijlocul unei curbe, acel schimbător de viteze va rămâne acolo unde l-ai lăsat. Nu este nevoie să îți sprijini mâna pe schimbător permanent. De fapt, este un dezavantaj activ pentru o conducere bună.

Poziția zece-doi sau nouă-trei contează mult mai puțin decât menținerea ambelor mâini pe volan. Este important din motive precum forța, stabilitate, precizie, control, simț și, cel mai important: siguranță. Cu o mână la volan, virajele suferă din lipsă de forță pentru a întoarce volanul rapid și lin. Fără ambele mâini pe volan cât mai mult posibil, pur și simplu nu poți reacționa la mașină într-un mod rapid și eficient.

my image

Foto de: F4DDB via YouTube

Indiferent de ceea ce faci, rămâi în mașină.

O pistă umedă este cel mai bun tutor. O încetinește mașina în fiecare fază importantă a virajului, de la frânare până la găsirea acelor prime picături de aderență. Trebuie să fii răbdător în ploaie, mult mai răbdător decât pe uscat, pentru a maximiza aderența disponibilă în fiecare moment.

Dar ce se întâmplă dacă pur și simplu nu asculți mașina?

Omul nostru face exact asta, stăpânind subvirarea prin adăugarea unui unghi de direcție mai mare până când anvelopele sunt aruncate lateral de pe pistă.

Ascultă mașina. Întotdeauna îți va spune ce are nevoie.

Tipul conduce ÎN AFARA PISTEI în PRIMA CURBĂ. Asta este nebunie. Dacă ai făcut asta în prima curbă într-o zi de pistă, ia o pauză în boxe pentru a reflecta la ce ai făcut și reintră în ziua de pistă cu o minte limpede. Răbdarea este cheia aici. Anvelopele și frânele au nevoie de căldură pentru a-și face cel mai bine treaba.

my image

Conduciți acest lucru prost și ați câștigat o oglindă retrovizoare plină de fum alb.

Este cu adevărat riscant să fii pasager într-o zi de pistă. N-aș recomanda nici măcar celor mai mulți instructori. Dar, pe de altă parte, este important să păstrezi observatorii în afara mașinii. Probabil că vei ceda unei presiuni implicite de a lua virajele mai repede decât ar trebui.

Nu este sigur să conduci atunci când ești distras, și, cu excepția cazului în care ai o experiență mult mai mare decât acest tip, este mai bine să păstrezi o singură persoană în mașină.

Nu toate defecțiunile motorului sunt create egale. Dacă motorul pierde putere, dacă dintr-o dată sună ca un blender, dacă este fum: OPRIȚI MOTORUL ACUM.

Au fost poate patru colțuri de avertizare audibilă când șoferul a văzut fum. Până atunci, era prea târziu.

Când motorul cedează, primul tău instinct va fi probabil să deschizi ușa pentru a evalua daunele. În schimb, lasă-ți al doilea instinct să prevaleze.

Dacă, la fel ca eroul nostru, te găsești strigând, "OI, A AȘA S-A ÎNTÂMPLAT DATA ANTERIOARĂ!" în timp ce râzi în total confuzie, trebuie să te adaptezi la ceea ce îți spune mașina, elementele și circuitul.

Poate că singurul lucru deștept pe care l-a făcut acest șofer a fost să părăsească circuitul într-o zonă de ieșire. Sperăm că, până când următorul motor își va găsi drumul în această mașină bine abuzată, eroul nostru va fi avut parte de o instruire adecvată.

Întoarce-te la pagina principală